Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Automobilový gigant Volkswagen čelí finančním tlakům a zvažuje zavírání továren a propouštění tisíců zaměstnanců. Odbory se postavily proti jakýmkoliv plánům na škrty, ale osud některých výrobních závodů zůstává nejistý.
Volkswagen zvažuje významná opatření k úspoře miliard eur, což ve společnosti vyvolává značné emoce.
Automobilový gigant pod vedením generálního ředitele Olivera Blumeho poprvé zvažuje uzavření jedné nebo více svých německých továren, což by mohlo vést k rozsáhlému propouštění, přičemž se spekuluje až o 30 000 pracovních míst.
Výrobní síť Volkswagenu v Německu zahrnuje deset závodů v Dolním Sasku, Hesensku a Sasku. Závod ve Wolfsburgu, který zaměstnává přibližně 60 000 lidí, pravděpodobně nebude uzavřen, a to i přes nízké využití jeho kapacity, která v loňském roce činila pouze přibližně 490 000 vozů.
V Kasselu vyrábí 15 500 zaměstnanců elektromotory, převodovky a další komponenty. Tento závod je klíčový pro Volkswagen a další značky koncernu, jako je Škoda Auto. Škrty v Kasselu by mohly ovlivnit výrobu dílů pro spalovací vozidla.
Nižšímu využití čelí také závod v Hannoveru, který spadá pod Volkswagen Užitkové vozy. V loňském roce vyrobil pouze 154 000 vozů, ačkoli je projektován na 200 000 vozů. Více než 13 000 místních zaměstnanců však může spoléhat na politickou podporu odborů.
Zwickau s více než 10 000 zaměstnanci vyrábí elektromobily jako ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron a Cupra Born. Navzdory kapacitě pro 360 000 vozidel poptávka po elektromobilech ochladla. Plány Evropské komise na snížení emisí by však mohly tlačit na výrobce automobilů, aby zvýšili prodej elektromobilů.
Továrna v Emdenu s 8 000 zaměstnanci přechází ze spalovacích na elektrické vozy. V současné době vyrábí modely jako ID.4, ID.7 a ID.7 Tourer a o snížení kapacity závodu se hovoří jako o úsporném opatření již delší dobu.
Blízkost velkého přístavu, která byla v minulosti brána jako velká výhoda tohoto závodu, je v dnešním globalizovaném světě méně výhodná.
Tradiční lokality koncernu Volkswagen, jako jsou Braunschweig a Osnabrück, čelí také nejistotě. Braunschweig vyrábí nápravy a bateriové systémy, zatímco kapacita Osnabrücku není dostatečně využita.
Závod v Chemnitz se specializuje na komponenty pro spalovací vozidla, ale plánuje přidat díly pro elektromobily.
Jistě už je rozhodnuto o tom, že výrobu automobilů kvůli nízké poptávce po modelu ID.3 ukončí drážďanský závod. Toto rozhodnutí by mělo ušetřit přibližně 20 milionů eur ročně. Volkswagen nicméně plánuje najít náhradní uplatnění pro 340 zaměstnanců závodu.
Závod v Salzgitteru se mění na centrum baterií koncernu Volkswagen, které bude vyrábět články pro celý koncern, i v této oblasti však může dojít ke škrtům.
V tuto chvíli není jasné, zda Volkswagen plánuje uzavření českých závodů Škoda Auto, ale obavy z úsporných opatření v koncernu sílí.
Volkswagen čelí finančním tlakům, především kvůli vysokým nákladům, klesající poptávce po vozech a rostoucí konkurenci z Asie, což nutí firmu zvažovat rozsáhlé škrty a uzavírání továren.
Odbory však silně oponují jakýmkoli plánům na propouštění nebo uzavírání závodů, což ztěžuje implementaci takových kroků v praxi.
Žádné konkrétní zprávy o tom, že by se opatření Volkswagenu přímo dotkla i závodů Škoda Auto se pak neobjevila. Naopak, Škoda se v rámci koncernu drží lépe než některé jiné značky, což snižuje pravděpodobnost zásadních omezení u jedné z nejdůležitějších firem působících na našem území.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.