Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Umělá inteligence na vzestupu – Čím jsou charakteristické společnosti vyvíjející UI?

Umělá inteligence na vzestupu – Čím jsou charakteristické společnosti vyvíjející UI?
Zdroj: depositphotos.com

Ať už si to člověk chce přiznat nebo ne, umělá inteligence tu již je, akorát v nepozorovatelné formě, respektive v takové podobě, ve které ji většina lidí nevnímá. Například taková reklama. Umělá inteligence (UI), je odpovědná za to, že skenuje slovní spojení, která vyhledáváte na internetu a podle toho vám zobrazuje reklamní bannery.

UI lze pozorovat i v méně sofistikovaných podobách, například mobilní telefony, osobní počítače nebo i elektrická čajová konvice, která v sobě obsahuje integrovaný obvod, který je naprogramován tak, aby vám ohřál vodu na požadovanou teplotu. Umělá inteligence nepřichází. Ona tu již je! V tomto článku si představíme společnosti, jejichž hlavním oborem podnikání je právě vývoj umělé inteligence.

Čím dál tím více je umělá inteligence vnímána jako nová komodita, která je dodávána vývojáři přímo do společností, které jí teprve dávají fyzickou podobu. Instalují zdrojové kódy umělé inteligence do integrovaných obvodů/čipů, které následně řídí tok elektrické energie do jednotlivých částí zařízení, podle naprogramovaného vzorce. Mezi největší společnosti, které využívají právě tyto sub-dodávky umělé inteligence jsou technologičtí giganti, jako Microsoft, Amazon nebo Google.

Poznámka

Zajímavost: Čtenáři se mohou setkat s alternativním názvem pro umělou inteligenci, kterým je strojové učení. Tento pojem ve skutečnosti mnohem více charakterizuje vnitřní pochody v programu/inteligenci. Algoritmu je vývojářem zadán určitý cíl a program/inteligence se jej snaží dosáhnout pomocí nejjednodušší cesty. Veškeré “překážky” na cestě k realizaci cíle jsou poté zpětnou vazbou vráceny do programu/inteligence, která vyhodnotí vlivy okolního prostředí na nezdařený pokus. Díky této schopnosti se učit, vzniká postupem času robustnější/inteligentnější program/inteligence.

Na trhu s umělou inteligencí musí ovšem působit i takové společnosti, které se specializují právě na vývoj oněch inteligentních algoritmů. Druhým dechem je rovněž potřeba dodat, že na trhu s UI neexistuje společnost, jejíž hlavní náplní práce by byl pouze vývoj UI. Obvykle se jedná o softwarové společnosti, které UI vyvíjejí buď v rámci nového projektu, nebo jako součást zakázky od některých technologických společností. Mezi takové společnosti, které dodávají UI v rámci různých projektů můžeme zařadit například společnost ZoomInfo Technologies, Upstart Holdings nebo Coupa.

Technická analýza UI společností

Nyní si představíme dvě hlavní nevýhody akciových společností zabývajících se UI. První nevýhodou je to, že se v podstatě jedná o velmi mladé společnosti, které sice při svém vstupu na organizovanou burzu zažily jistý nákupní boom, ale po vystřízlivění se jejich akcie výrazně propadly. S tímto souvisí druhý zásadní problém a to je volatilita.

Aktuální cena
Změna
ZoomInfo Technologies / ZI
Načítání
Načítání
Načítání
Upstart Holdings / UPST
Načítání
Načítání
Načítání

Akcie softwarových společností zabývajících se UI jsou vysoce volatilní. V současném stavu je ovšem velmi složité predikovat, zda se jedná pouze o dočasný jev, kdy obor umělé inteligence ještě není dostatečně zakořeněný v investičních portfoliích, nebo zda se jedná zkrátka o dlouhodobě volatilní instrumenty, jako je to v současné době s Bitcoinem.

Další překážkou v růstu UI společností je jejich vysoká zadluženost. Například dluh společnosti Coupa tvoří 15 % její tržní hodnoty. Výše dluhu je 1,63 miliardy USD při odhadované ceně podniku 10,8 miliardy USD. Toto může hrát významnou roly například v proplácení dividend, což je hlavní důvod investorů, proč dlouhodobě vlastnit akcie společnosti.

Abychom se na UI podívali i pozitivní optikou, je potřeba zmínit i její plusy. Umělá inteligence se například používá při prevenci kybernetických útoků na různé instituce a to od soukromých společností až po instituce mezinárodních firem nebo státních úřadů. Rovněž se UI využívá v marketingu, ve finančnictví pro kontrolu plateb nebo při vývoji nových virtuálních prostředí a her.

Závěr

Tržní segment s umělou inteligencí je rychle se rozrůstající obor, který v současné době stojí na prahu svého rozvoje. UI je v tomto oboru vnímána jako nová komodita, která je softwarovými společnostmi dodávána na zakázku, případně je vyvíjena společně s produktem.

Nevýhodou UI společností je pro akcionáře především vysoká volatilita a zadluženost. V následujících letech bude velmi důležité sledovat, jak se bude tento trh vyvíjet a jaký postoj zaujmou dlouhodobí investoři k UI společnostem. To bude rozhodující v tom, zda se bude jednat o vysoce volatilní segment, nebo o segment s konzervativními finančními aktivy.

Líbil se vám tento článek?
5
0

Autor

Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.

Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.