Americká online learningová platforma Udemy začátkem října podala žádost o IPO. Rozhodlo se tak po prudkém růstu poptávky po svých službách, který způsobila převážně pandemie koronaviru. Hodnota společnosti by se podle prvotních odhadů mohla vyšplhat až na 8 miliard dolarů.
O akcie Udemy bude pravděpodobně velký zájem
Udemy se v minulém roce podařilo stát se jednou z mála společností, které se mohly pyšnit růstem výnosů. V tomto případě hrála společnosti do karet rostoucí poptávka po e-learningových platformách, poté co byla většina studentů nucena zůstat doma.
V návaznosti na to se její vedení rozhodlo posunout zase o krok dál a nabídnout své akcie široké veřejnosti. Žádost o IPO podala již začátkem října, přičemž akcie by se měly začít obchodovat na americké burze Nasdaq pod tickerem UDMY. Přesné datum vstupu na burzu není stále jasné.
Udemy bude jednou z dalších e-lerningových společností, které se tento rok rozhodly zalistovat své akcie na burze. Začátkem roku tak učinily například Nerdy a Coursera, které se spolu s edX řadí mezi největší konkurenty Udemy v oblasti vzdělávání studentů a jednotlivců. Většina analytiků už teď předpokládá, že o akcie Udemy bude hned zpočátku velký zájem. Se vstupem na burzu jí bude pomáhat JP Morgan Chase a Morgan Stanley.
Udemy zaznamenala největší nárůst poptávky po svých službách během pandemie koronaviru. Konkrétně se jednalo o 425% růst u počtu zaregistrovaných zákazníků, 55% růst u počtu nově vytvořených kurzů a o 80% růst u počtu společností využívajících její platformu.
Udemy nabízí přes 183 tisíc kurzů v 75 jazycích ve více než 180 zemích.
Především velké společnosti se rozhodly využít její služby, poté co bylo nutné rychle přeškolit většinu zaměstnanců a naučit je pracovat na jiných pozicích nebo na home office. Ve výsledku využívalo její platformu Udemy Business k 30. červnu okolo 42 % společností ze známého seznamu Fortune 100. V návaznosti na to její výnosy v minulém roce meziročně vzrostly o 55,6 % na 429,9 milionů dolarů. Zároveň však utrpěla čistou ztrátu ve výši 77,6 milionů dolarů.
Hodnota společnosti by se mohla vyšplhat až na 8 miliard dolarů
Historie Udemy se začala psát již v roce 2010, poté co ji založili tři spoluzakladatelé Eren Bali, Oktay Caglar a Gagan Biyani, jejichž cílem bylo nabídnout kvalitní vzdělávání všem bez rozdílu. To se jim nepochybně podařilo, což se odráží i na celkové hodnotě společnosti, která se v minulém roce odhadovala na 3,3 miliardy dolarů. Po IPO by se hodnota mohla vyšplhat na 6 až 8 miliard dolarů.
Dobré vyhlídky má, ale i do budoucnosti, kdy by hodnota celého e-learningového trhu mohla dosáhnout až 200 miliard dolarů. Už v současnosti totiž disponuje více než 44 miliony registrovaných uživatelů, jejichž počet by se měl i nadále zvyšovat, a to nejen z řad studentů či jednotlivců, ale i známých společností.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom mohli poskytovat co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím a funkcím technologie, jako jsou soubory cookies. Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.