FinexKryptoměnyToto je největší hrozba, která může položit Bitcoin!
Toto je největší hrozba, která může položit Bitcoin!
Proč je aktuální nabídka Bitcoinu stále méně likvidní a jak mohou rozhodnutí velkých firem otřást jeho cenou? Analýza společnosti Fidelity nabízí zajímavý pohled na tuto kryptoměnu.
V analýze společnosti Fidelity Digital Assets zkoumá analytik Zack Wainwright vývoj vlastnictví Bitcoinu a zaměřuje se na jeho nelikvidní nabídku, za což mohou dva faktory.
Zásadním důvodem je to, že jedni z prvních osvojitelů BTC jimi držené množství neprodávají a veřejně obchodované společnosti agresivně akumulují Bitcoin.
To by mohlo představovat novou éru v historii Bitcoinu. Samotný Satoshi Nakamoto vlastní 1,1 milionu BTC, což je více, než zbývá vytěžit.
Vtipné je, že v počátcích kryptoměnového trhu bylo možné získat 5 BTC zdarma prostřednictvím faucetů – tato odměna má nyní hodnotu více než 500 000 dolarů.
Současná poptávka po Bitcoinu je pro jeho cenu určitě býčí, ale v reportu Fidelity zazněl pozoruhodný argument.
Wainwright upozorňuje na situaci, kdy by se treasury firmy momentálně vehementně akumulující Bitcoin rozhodly držené aktivum prodat. Při pohledu na zisky, na kterých sedí za poslední rok, by bylo hloupé profit nerealizovat.
Ke konci druhého čtvrtletí roku 2025, kdy se cena Bitcoinu pohybovala kolem 107 000 dolarů, držely tyto firmy Bitcoin v hodnotě 628 miliard dolarů. Přitom před rokem byla hodnota držených BTC poloviční.
Zdroj: fidelitydigitalassets.com
Vývoj hodnoty nelikvidních bitcoinů
Vznikají tedy obavy, že by tyto subjekty mohly začít bitcoiny prodávat. A větších prodejů jsme byli svědky v červenci, kdy se neznámá velryba rozhodla prodat 80 000 bitcoinů, jež byly deset let netknuty.
Wainwright podotýká, že náhlé prodeje mohou s Bitcoinem solidně otřást. Uvádí příklad z roku 2022, kdy Tesla v čele s Elonem Muskem prodala téměř 30 000 BTC.
I přes tato úskalí zůstává výhled Wainwrighta pozitivní. Společnost Fidelity předpokládá, že velryby spolu s firmami, jež vlastní více než 1 000 BTC, budou do konce roku vlastnit dohromady 6 milionů bitcoinů.
To představuje přibližně 28 % celkové nabídky BTC a když k tomu přidáme bitcoiny, k nimž investoři ztratili přístup, příliš množství této kryptoměny pro běžné investory nezbývá.
Wainwright si všímá odhodlanosti velryb, které drží bitcoiny roky. Poukazuje zejména na ty, jež drží Bitcoin více než sedm let a neustále jich přibývá.
Zdroj: fidelitydigitalassets.com
Vývoj počtu likvidních a nelikvidních bitcoinů
Veřejně obchodovanou firmou, která drží Bitcoin nejdéle, je Strategy. Ta své první bitcoiny nakoupila před pěti lety a od té doby jich do rozvahy přidala přes 630 000.
Průměrná nákupní cena
Jelikož společnost Strategy akumulovala své bitcoiny v průběhu posledních pěti let, její průměrná nákupní cena 1 bitcoinu je poměrně nízko – 73 913 dolarů.
Tím se odlišuje od ostatních treasury firem, jež začaly s akumulací Bitcoinu později a tím pádem za podstatně vyšší ceny. Pokud Bitcoin zaznamená propad o více než 30 %, Strategy bude stále v zisku.
Zdroj: saylortracker.com
Nákupy společností Strategy v průběhu času
To nicméně ostatní firmy investující do této kryptoměny říci nemohou. A důležité je poznamenat, že se Bitcoin může propadnout daleko více, podobně jako v roce 2022, kdy odepsal přes 70 %.
Wainwright na závěr dodává, že nedávný růst Bitcoinu ke 124 000 dolarů souvisí s obrovskou poptávkou a jeho nelikvidní nabídkou.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Šéfredaktor kryptoměnové redakce, který se na kryptoměnových a tradičních trzích pohybuje přes pět let.
Svou vášeň pro investice našel během studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se od získání teoretických poznatků přesunul k jejich aplikaci. Veřejnost se také snaží edukovat v oblasti finanční gramotnosti prostřednictvím studentského spolku Klub investorů, kde dříve zastával pozici prezidenta a nyní působí jako člen dozorčí rady, odkud dohlíží na chod celé organizace.
Klíčem k úspěchu investora je podle něj skloubení znalostí z oblasti tradičních trhů a makroekonomie, které mají výrazný dopad na kryptoměnový sektor. Nebrání se využití aktivního ani pasivního přístupu k investicím.
„Složené úročení je osmým divem světa. Kdo mu rozumí, vydělává; kdo ne, zaplatí.” – Albert Einstein
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.