Čína uvedla, že zvýší clo na americké zboží na 84 %, čímž reaguje na nová vysoká cla na svůj dovoz, která vstupují dnes v platnost.
Tento krok přišel poté, co Trumpova administrativa splnila hrozbu, že kromě 34% recipročních cel přidá na čínské zboží i 50% clo, čímž se celková celní sazba na čínské zboží zvýší na 104 %.
Nová přísná cla na Čínu a 184 dalších obchodních partnerů USA vstoupí v platnost ve středu ve 12:01 východního času (18:01 středoevropského času).
Sledujeme eskalaci obchodní války v přímém přenosu
Krok Pekingu znamená další zhoršení obchodních vztahů mezi USA a Čínou poté, co Čína v úterý slíbila, že bude v obnovené obchodní válce “bojovat až do konce”.
Po úterním vyprchání optimismu Wall Street opět zachvátila kyselá nálada a index S&P 500 se ve středu ocitl na pokraji medvědího trhu.
Různé země se stále rozhodují, jak na to zareagovat (nebo ne), a jednotlivé podniky se začaly přizpůsobovat nové realitě – z velké části zvyšováním cen.
Některé země reagovaly vlastními novými cly:
Kanada oznámila nová cla na některá vozidla dovážená z USA,
zatímco EU připravuje první soubor protiopatření.
Celní sazba uplatňovaná na blok 27 zemí EU v rámci této politiky činí 20 % a týká se přibližně 70 % vývozu EU do USA.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete brokera XTB
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 69 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
Obecně skvělá poplatková struktura
Nevýhody
Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
Zdanění českých dividend 35% sazbou
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.