Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Ikonické partnerství Tigera Woodse a společnosti Nike skončilo, což vyvolalo spekulace o Woodsově budoucnosti a dopadu tohoto rozhodnutí na golfový trh.
Partnerství mezi Tigerem Woodsem a společností Nike, které trvalo více než dvě desetiletí, oficiálně skončilo. Od roku 1996, kdy se stal profesionálem, byl Woods klíčovou postavou marketingu společnosti a tváří značky.
Původní smlouva mezi Woodsem a společností Nike v hodnotě 40 milionů dolarů na pět let byla jen začátkem toho, co se stalo jednou z nejlukrativnějších sponzorských smluv v historii sportu. Woodsovy bezkonkurenční úspěchy na golfovém hřišti vedly k další spolupráci. Ta pak vyvrcholila v roce 2013 údajným kontraktem na 200 milionů dolarů.
Spolupráce společnosti Nike s Woodsem byla velmi výhodná a investice se výrazně vyplatila. Například jen z prodeje golfových míčků v USA v letech 2000 až 2010 se značce vrátilo neuvěřitelných 57 % ze 181 milionů dolarů, které na Woodse do té doby vynaložila. Spojení s Woodsem významně podpořilo vstup společnosti Nike do golfového průmyslu, a pomohlo značce také značce se dostat na přední pozice.
V souvislosti s rozchodem obou titánů sportu se v odvětví spekuluje o dopadu Woodsových budoucích aktivit. Společnost Nike za Woodsem stála i v dobách, kdy čelil osobnímu skandálu a jeho odchod vyvolává otázky ohledně budoucího působení značky na golfovém trhu.
Nike sice sponzoruje i další významné osobnosti ze světa sportu, ale odborníci z oboru naznačují, že žádný z nich nemá takový vliv jako Tiger Woods, pokud jde o prodej výrobků.
Woodsova narážka na “novou kapitolu jeho kariéry” po skončení působení v Nike vzbuzuje zvědavost a očekávání. Rekonvalescence po těžkém zranění nohy, které utrpěl v roce 2021 při autonehodě, byla náročná.
Tiger Woods se stále připravuje na návrat ke sportu, kterému kdysi dominoval.
To dále podněcuje spekulace o jeho dalším postupu. Otázka, kterou mají všichni na jazyku: půjde Woods podobnou cestou jako basketbalová legenda Michael Jordan a vytvoří vlastní řadu produktů, nebo se spojí s jinou značkou?
V úvahu by přicházelo golfové vybavení TaylorMade. Woods začal hole TaylorMade používat potom, co Nike ukončila výrobu vlastních holí. Prohloubení spolupráce s touto značkou ale předpokládá, že by se společnost znovu pustila do výroby oblečení. To se nestalo od doby, kdy firmu Adidas prodal soukromému investorovi.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.