FinexAkcieSpojenectví s Nvidií a Microsoftem? Tyto akcie rostou o 30 % a míří do ligy technologických titánů
Spojenectví s Nvidií a Microsoftem? Tyto akcie rostou o 30 % a míří do ligy technologických titánů
Celní války? Propouštění? Výprodeje akcií? ServiceNow na všechno reaguje klidem a miliardovými vizemi. Přidáte se ke generálnímu řediteli McDermottovi, který věří, že právě teď začíná skutečná AI revoluce.
Mnoho společností ustupuje před celním tajfunem, ServiceNow mezitím tančí v lijáku. Akcie této cloudové platformy pro správu procesů za poslední rok vzrostly o cca 30 % po silném prvním čtvrtletí, kdy tržby vzrostly o 19 % – což snadno překonalo odhady.
Generální ředitel Bill McDermott navíc věří, že jim současné ekonomické turbulence ve skutečnosti dávají výhodu, protože se organizace obvykle snaží optimalizovat náklady a zvýšit efektivitu v nejistých časech.
V době, kdy obchodní bariéry zvyšují náklady, nastupují právě platformy s umělou inteligencí, jako je ServiceNow, aby zefektivnily pracovní postupy, snížily počet úkolů náročných na pracovní sílu a zvýšily marže.
McDermott to označuje za příležitost, jak snížit “daň z produktivity ve výši 10 tisíc dolarů”, což je jeho termín pro ekonomické bahno, které v USA vázne díky tradičním zastaralým systémům.
Zatímco se tedy ostatní generální ředitelé obávají poklesu poptávky,ServiceNow vidí v clech palivo pro rychlejší zavádění svých automatizačních nástrojů.
To pomohlo zvýšit tržby o 18,5 % a čistý zisk o 32,6 % v porovnání s předchozím rokem, protože se stále více zákazníků obrací na její automatizační systém, aby si okamžitě ulevili a zároveň dosáhli dlouhodobé efektivity.
Tržby ve veřejném sektoru vzrostly o 30 % navzdory obavám, že škrty DOGE vyplaší poptávku, přičemž jen v prvním čtvrtletí ServiceNow získala 11 federálních zakázek, z nichž každá přesáhla 1 milion dolarů.
Tržby z předplatného, které zahrnuje nástroje pomáhající automatizovat úkoly v oblasti IT, bezpečnosti a lidských zdrojů, dosáhly 3,01 miliardy dolarů, zatímco objem obchodů souvisejících s umělou inteligencí meziročně vzrostl o 33 %.
Chytřejší agenti, větší sázky
Vzhledem k tomu, že jsou podporovatelé stále skeptičtější k masivním výdajům technologických gigantů na umělou inteligenci, ServiceNow zdvojnásobuje své investice.
Na akci Knowledge 2025 firma představila rozšířené partnerství se společností Nvidia, jehož cílem je vyvinout chytřejší agenty AI s pokročilými nástroji pro uvažování a vyhodnocování.
Partnerství s Nvidií posiluje McDermottovu vizi učinit ze ServiceNow řídicí centrum pro podnikovou AI.
Rovněž uvedla na trh agenty AI pro bezpečnost a rizika a navázala spolupráci se společnostmi Microsoft a Cisco s cílem vytvořit proaktivnější kybernetickou obranu.
Během prezentace na Investorském dni v květnu 2025 organizace uvedla, že její nástroje AI přinesly roční hodnotu smluv 250 milionů dolarů a očekává, že do konce roku 2026 dosáhne 1 miliardy dolarů.
ServiceNow tvrdí, že AstraZeneca díky spolupráci ušetří 90 tisíc pracovních hodin ročně, zatímco Bell Canada díky svým chatbotům poháněným AI ušetří 1 milion dolarů ročně na nákladech na podporu.
Paradox produktivity
ServiceNow prochází změnami ve vedení, nedávno odešel předseda mezinárodních operací Ulrik Nehammer, po odchodu obchodního ředitele Paula Smithe minulý měsíc.
I když jsou tyto odchody zarámovány jako “pravidelný obchodní rytmus”, ne všichni jsou o tom přesvědčeni.
Jefferies poukazuje na vyzyvatele v oblasti umělé inteligence, jako je DeepSeek, a tvrdí, že jejich efektivita poráží část investiční euforie kolem starších platforem.
Přesto McDermott zůstává optimistou, že vzhledem k tomu, že autonomní agenti AI neodpočívají a nepotřebují benefity, mohli by do pěti let snížit počet zaměstnanců o 30 %.
Analytici však zůstávají obezřetní, protože výprodeje akcií zasvěcených osob vyvolávají pochybnosti o důvěře vedení.
Přechod na cenový model založený na spotřebě AI by mohl zpozdit příjmy – což ztěžuje předpověď krátkodobého růstu, a to i při solidních základních ukazatelích.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.