Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Slevy už nestačí! Čínští giganti bojují o přežití v tvrdé americké konkurenci

Konkurence v čínském e-commerce sektoru je nemilosrdná a cenové války dosahují nových výšin. Zatímco čínští prodejci bojují o přežití, americké společnosti využívají své šance.

Slevy už nestačí! Čínští giganti bojují o přežití v tvrdé americké konkurenci

Všichni mají rádi výhodné nabídky – kromě čínských e-commerce prodejců, kteří nyní snižují ceny, jako by na tom závisel jejich byznys.

Čína čelí vlně problémů, protože její ekonomika, trh s nemovitostmi a maloobchodní prodeje zpomalují, což vede k poklesu zájmu spotřebitelů, který tvrdě zasahuje e-commerce sektor v zemi.

Firmy zabývající se elektronickým obchodem si tvrdě konkurují snižováním cen, aby přilákaly spotřebitele, kterým leží na srdci vlastní rozpočet – intenzivní konkurence mezi soupeřícími platformami je hnací silou snahy o cenově výhodné nabídky.

Tato cenová válka způsobila, že prodejci bojují o udržení ziskovosti a některé menší společnosti zabývající se elektronickým obchodováním jsou již několik let ve ztrátě, jen aby přežily.

  • Například com zaznamenal pokles průměrné hodnoty objednávky kvůli “měkkým spotřebitelským výdajům”, zatímco u společnosti Alibaba se zhoršil přímý prodej, který během dvou čtvrtletí meziročně klesl o 2 % a dokonce o 9 %.
  • Mezitím společnost Pinduoduo, mateřská společnost Temu, zaznamenala v tomto roce pokles svých akcií o více než 30 %, přičemž spoluzakladatel společnosti varoval, že jejich vysoký růst tržeb je v tvrdé konkurenci konkurentů, jako je TikTok společnosti ByteDance, neudržitelný.

Vývoj ceny akcií Pinduoduo od začátku roku

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Pinduoduo Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Vyrobeno v Americe, prodáváno v Číně

Navzdory silné konkurenci a zpomalujícímu se růstu se americký spotřebitelský sektor tlačí dál do regionu. Velkoobchodník Costco rozšiřuje svou přítomnost a nyní má v Číně šest obchodů, včetně nového obchodu v Šen-čenu, který přilákal tisíce dychtivých zákazníků.

Walmart rovněž využívá čínský prostor pro e-commerce prodej – tento krok přinesl úspěch.

  • Walmart nedávno prodal celý svůj podíl ve společnosti JD.com za 3,6 miliardy dolarů, čímž ukončil osmileté partnerství a zaměřil se na vlastní aktivity ve Walmart China a Sam’s Club.
  • V posledních dvou letech tržby Walmartu v Číně trvale rostly o více než 10 % každé čtvrtletí, přičemž v celé zemi působí 46 prodejen Sam’s Club.
Co je Sam's Club?

Sam’s Club je maloobchodní řetězec na bázi členství, který nabízí produkty a služby ve velkém za snížené ceny.

Zatímco Walmart funguje jako běžný obchod dostupný pro všechny, Sam’s Club je určen speciálně pro členy, kteří platí roční poplatek za přístup k výhodným nabídkám na zboží, jako jsou potraviny, elektronika nebo domácí potřeby.

Oba se zaměřují na poskytování cenově dostupných produktů, ale Sam’s Club klade důraz na nákup ve velkém a speciální výhody pro členy.

Režim přežití:

Oživení v Číně se zadrhává kvůli kolabujícímu realitnímu sektoru a snahy o snížení závislosti na tomto odvětví krizi jen prohloubily.

Tvrdé výluky COVID-19 snížily mzdy, ovlivnily úspory domácností a vedly ke snížení počtu pracovních příležitostí. Šanghajský provozovatel elektronického obchodu Lu Zhenwang se domnívá: “Dobré časy pro elektronický obchod skončily. V letošním roce panuje tvrdá konkurence a nemyslím si, že mnoho prodejců přežije další tři roky.”

A vzhledem k tomu, že se v Číně prosazuje američtí slevoví prodejci, konkurence pro domácí čínské prodejce se bude jen přiostřovat.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.