Čistý zisk dosáhl 18,8 miliardy dolarů (čistá zisková marže 43 %), a zisk na akcii činil 0,96 dolaru oproti predikovaným 0,93 dolaru. Celkové tržby meziročně vzrostly o 69 %, což je na firmu této velikosti výjimečné.
Tahounem zůstává divize datových center, která generuje drtivou většinu zisků. Sama o sobě vygenerovala 39,1 miliardy dolarů a meziročně vzrostla o 73 %.
Na obranu pozice v oblasti umělé inteligence Nvidia nešetří – výdaje na výzkum a vývoj stouply o 47 %, čímž přesáhly 4 miliardy USD za čtvrtletí.
I přes vyšší náklady si firma drží hrubou marži 60,5 %, která by bez čínských restrikcí dosáhla až na 71,3 %.
Datová centra: Jádro růstu a stroj na peníze
Datová centra jsou motorem celé mašiny s označením Nvidia. Za posledních 12 měsíců tato divize utržila 132 miliard dolarů, což je dvojnásobek oproti předchozímu roku.
Od roku 2020 roste složeným ročním tempem 100 % ročně – a to už z velmi vysoké základny. Tato čísla naznačují, že Nvidia je pro éru AI tím, čím byl Microsoft pro software nebo Apple pro mobilní zařízení.
Firma navíc nehodlá zůstat jen u čipů:
Plánuje výstavbu superpočítačových továren v USA,
expanzi na Blízkém východě,
zahájení výroby nových čipů Blackwell Ultra určených pro pokročilé AI systémy.
Jinými slovy: Nvidia si staví vlastní impérium – a investoři to vědí.
Zdroj: macrotrends.net
Dlouhodobý růst celkových tržeb společnosti Nvidia
Pro dlouhodobé investory je Nvidia nadále magnetem. Její růst je nejen rychlý, ale také vysoce ziskový. Její valuace (forward P/E cca 24 bodů) přitom už není tak enormně vysoké a firma ho navíc ospravedlňuje konzistentními výsledky a dominantní tržní pozicí.
Nvidia není jen módní vlna. Je to infrastruktura nové digitální éry. Podobně jako železnice v 19. století, které spojily kontinenty, Nvidia propojuje výpočetní výkon s komerčním využitím AI.
A zatímco jiné firmy teprve hledají cestu jak tuto revoluci monetizovat, Nvidia už ji dláždí – a ještě si za to účtuje prémiové mýtné.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.