Generální ředitel Jensen Huang je možná bohem, který přináší společnosti Nvidia hodnotu pro akcionáře – ale zda to dokáže pro své zákazníky, je stále předmětem diskuse.
Do snahy o vytvoření obecné umělé inteligence (AGI), která lidstvu slibuje novou éru, se sypou miliardy. Tato velkolepá vize se však střetává s průmyslem, který je zahlcen nákladnou infrastrukturou – a zákazníci se stále obávají potenciálu AGI.
V roce 2023 prodala Nvidia AI čipy za více než 50 miliard dolarů. Společnost Sequoia však odhaduje, že pouze 3 miliardy dolarů z těchto příjmů pocházely z jiných odvětví než z odvětví výroby čipů.
Není překvapením, že Nvidia chce prodávat ještě více čipů. V neděli Huang oznámil plány na každoroční modernizaci akcelerátorů umělé inteligence, která bude rychlejší než v předchozím dvouletém cyklu.
To znamená, že si technologický průmysl bude muset připlatit – a i když se to nakonec může vyplatit, analytici nyní pochybují, zda bude AI tak transformativní, jak se kdysi myslelo.
Prudké tempo růstu AI se zpomalilo – společnosti jako OpenAI se potýkají se stagnací růstu počtu uživatelů, zatímco se Google potýká s technickými problémy.
Provoz infrastruktury umělé inteligence je drahý a prozatím zůstává podle profesora managementu na Whartonské univerzitě Petera Cappelliho nákladnější a méně schopný než zaměstnanci. K těmto problémům se přidává i to, že pokrok v budování modelů AI se zpomaluje.
Firmám zabývajícím se umělou inteligencí docházejí data pro trénování a zlepšování jejich modelů – odborníci varují, že do dvou let by tyto modely mohly vyčerpat dostupná textová data.
Stávající polovodičové produkty také narážejí na fyzické limity, přičemž velikost čipů se zmenšuje a výpočetní rychlost se zpomaluje.
Přeceňuje se potenciální přínos umělé inteligence ke globálnímu HDP?
Nedávná studie MIT vedená známým ekonomem Daronem Acemogluem zjistila, že by umělá inteligence mohla v příštích deseti letech zvýšit HDP o skromných 0,93 % až 1,16 %, což je hluboko pod prognózou Goldman Sachs, která uvádí 7 %.
Acemoglu sice uznává potenciál AI výrazně zvýšit produktivitu, ale zároveň varuje před jejími temnějšími stránkami, včetně deepfakes, zavádějících digitálních reklam, návykových sociálních médií nebo škodlivých počítačových útoků poháněných AI.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.