V pátek se podařilo akciím americké společnosti Appleposílit o více jak 10 % a vyšplhaly se tak na nový rekord. Stalo se to v návaznosti na vydání příznivých čtvrtletních výsledků.
Díky tomuto poslednímu růstu se podařilo výrobci iPhonů překonat tržní kapitalizaci i Saudi Aramco a opět se tak stal největší firmou světa.
V pátek 31. 7. zavřely akcie Apple na hodnotě 425,04 USD, což odpovídá tržní kapitalizaci na úrovni 1,82 bilionů USD (tj. cca 40,6 bilionů korun). Tržní kapitalizace společnosti Aramco, která byla do teď od svého loňského vstupu na burzu největší, činí “pouze” 1,76 bilionů USD.
Páteční růst kapitalizace Apple byl nejvyšší od 13. 3. 2020 a přidal firmě 172 miliard USD. Pro představu to je více, než kolik činí celá tržní hodnota firmy Oracle.
Apple rostl, zatímco Saudi Aramco ztratilo kvůli nízké ceny ropy
Investorům, kteří v době koronaviru sázeli na americké technologické firmy, se Apple rozhodně skvěle odvděčil. Jeho akcie od březnových minim letošního roku stouply o více jak 80 % (viz graf výše).
Zatímco Apple těžil z koronaviru, Aramco zasáhl prudký pokles cen ropy. Tržby tohoto těžaře klesly za druhé čtvrtletí na 37 miliard (z loňských 76 miliard) dolarů. Akcie Aramco vlivem propadu tržeb klesly od konce prosince o cca 6,4 %.
Poznámka
Pokles ceny akcií Aramco ale není nijak strašný oproti jiným firmám z ropného sektoru. Například akcie Royall Dutch Shell se propadly na polovinu a stále padají (viz graf níže).
Minulý pátek zažily akcie této firmy nejrychlejší denní růst od 13. března. Jeden z důvodu tohoto strmého růstu bylo zveřejnění čtvrtletních výsledků, které porazily očekávání analytiků z Wall Street (jak uvádí web appleinsider.com).
Dalším důvodem bylo čtvrteční oznámení o dělení akcií. Naposledy byly akcie děleny v dubnu 2014. Investoři jej vnímali velmi pozitivně. Tehdejší dělení bylo v poměru 1:7. Předtím jsme zažili split (dělení) ještě v únoru 2005 v poměru 1:2.
Management společnosti se nyní může pyšnit svou schopností udržet firmu inovativní a dostupnou v obtížných časech (uvádí magazín 9to5mac.com).
Proč dělení akcií může vést k růstu jejich hodnoty?
Firma své rozhodnutí odůvodňuje tak, že chce své akcie zpřístupnit pro více investorů. Ostatně současná cena 425 USD vychází na téměř 9,5 tisíce Kč. To pro některé méně movité investory může být příliš vysoká cena.
Poznámka
Split tedy může zvýšit počet investorů a vést k dalšímu nárůstu ceny akcií Apple.
A jak to vlastně probíhá?
Split akcií se uskuteční tak, že každý investor za každou drženou akcii ke dni 24. 8. dostane 3 další. Další obchodování (již rozdělených akcií) bude pokračovat od 31. 8. 2020.
Vystudovaný ekonom s vášnivým zájmem o pasivní investování a americké akcie. Zkušenosti nabyté ve finančním sektoru využívá pro vytváření stabilních investičních portfolií. Jeho cílem je dosáhnout finanční svobody prostřednictvím dlouhodobého investičního přístupu. Fanoušek hnutí FIRE a Roberta Kiyosakiho.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.