FinexAnalýzyPfizer plánuje revoluci v léčbě obezity: Přispěje nový lék k obratu ceny akcií?
Pfizer plánuje revoluci v léčbě obezity: Přispěje nový lék k obratu ceny akcií?
Popularita akcií Pfizeru po pandemii COVID-19 mezi investory silně ochabla, což se projevilo na jejich dramatickém poklesu. Pfizer ale plánuje vstup na trh s obezitou, který má velký potenciál.
Akcie Pfizeru silně profitovaly z poptávky po vakcíně proti COVID-19 v době kulminace pandemie. Po jejím vyřešení však akcie potkal prudký pokles.
Možná ale tento propad konečně našel svoje dno, když se od prosince 2023 cena akcie pohybuje v pásmu mezi 25–30 dolarů.
K 28. lednu 2025 se akcie obchodovaly za 26,75 dolarů, což přiEPS 0,76 dolaru dává poměr P/E 35. Protože průměrné P/E za posledních deset let je 20, zdá se, že akcie je stále relativně nadhodnocená.
Finanční výsledky
Pfizer zveřejnil své finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2024, které překonaly očekávání analytiků.
Společnost dosáhla celkových tržeb ve výši 17,7 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 31 % oproti předchozímu období.
Významný podíl na tržbách má lék Paxlovid, který je určen k léčbě COVID-19, kterého se prodaly 2,7 miliardy dolarů.
Celkový výhled tržeb pro rok 2024 je 60,1 miliardy dolarů, což by bylo o 1,5 miliardy více, než za rok 2023.
Experimentální léčba obezity
Pfizer intenzivně investuje do vývoje experimentálního léku na obezitu a aktivně rozšiřuje svůj tým odborníků v této oblasti.
Generální ředitel společnosti Albert Bourla uvedl, že:
Pfizer plánuje zahájit pokročilé klinické testování svého léku, nazvaného danuglipron, ve druhé polovině tohoto roku.
Pfizer momentálně testuje různé dávky tablet danuglipronu, které se užívají jednou denně.
Tento krok následuje po rozhodnutí z konce roku 2023 ukončit vývoj dvakrát denně užívané verze přípravku.
Data z probíhajících studií by měla být k dispozici během několika měsíců.
Komentář analytika XTB, Tomáše Cverny
Akcie společnosti Pfizer vytlačila na historická maxima pandemie COVID-19, protože využití jejich vakcín zlepšilo nejen popularitu firmy, ale i její obchodní výsledky.
Od pandemie se však akcie pouze propadají, i když firma jako taková není závislá na příjmech z vakcín tak, jako například Moderna. I z tohoto důvodu vnímám akcie Pfizer jako takový korporátní dluhopis s relativně slušnou 6,3% dividendou.
Nedovedu si ale představit, jaký katalyzátor by musel přijít, aby se akcie opět dostaly na valuace z roku 2021.
Pfizer navíc čelí mnoha dalším výzvám v podobě vypršení platnosti patentů u léků, které tvoří 50 % tržeb.
S tím se pojí nutnost přijít s novými léčivy spolu se zefektivněním provozu tak, aby dokázal vytěžit co nejvíce z léků jako jsou Prevenar nebo onkologické léčivo Ibrance.
Alternativa k injekcím
Pfizer si klade za cíl nabídnout pacientům pohodlnější alternativu k injekčním lékům na hubnutí, jako jsou Zepbound od Eli Lilly nebo přípravky společnosti Novo Nordisk. Tyto produkty v současnosti dominují trhu léčby obezity.
Je ale jasné, že Eli Lilly a ani Novo Nordisk u svých současných produktů nezůstanou a také vyvíjejí orální varianty léků na obezitu.
Odborníci očekávají, že by tento trh mohl do začátku 30. let 21. století dosáhnout ročních tržeb ve výši přes 150 miliard dolarů.
“Očekáváme, že budeme mít konkurenceschopný produkt,” uvedl Bourla a dodal, že pokud Pfizer dodrží svůj časový plán, mohl by jeho přípravek být druhým orálním lékem na trhu po produktu Eli Lilly.
Pokud se vstup na trh s obezitou Pfizeru podaří, mohl by to být katalyzátor pro další vývoj ceny akcií. Investoři by proto měli další vývoj této produktové linie pečlivě sledovat.
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
Danění českých dividend 35% sazbou
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.