Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Olympijské hry: Poslední šance Nike na záchranu před dalším výrazným propadem

S blížícími se letními olympijskými hrami má Nike šanci znovu zazářit. Nové produkty a hvězdní sportovci by mohli být klíčem k návratu na vrchol.

Publikováno
Olympijské hry: Poslední šance Nike na záchranu před dalším výrazným propadem
Zdroj: depositphotos.com

Zdá se, že pro sportovní oblečení nastává zlatý věk. Proč se tedy Nike potýká s takovými problémy?

Investoři do akcií Nike nejsou zvyklí sledovat, jak akcie dostávají takový nářez. Akcie se letos propadly o téměř 10 % – a není těžké pochopit proč. Pomalu rostoucí čínská ekonomika znamená pomalejší prodeje a vysoké životní náklady zatěžují spotřebitele i jinde.

Dlouhý inovační cyklus společnosti vedl k problémům se zásobami a vytvořil prostor pro konkurenty, jako jsou Deckers Outdoor a On Holding, kteří letos vylétli zhruba o 50 %.

Je to hodně špatných zpráv, ale velká část z nich je již započítána do akcií, které se obchodují s 25% diskontem vůči svému historickému průměru.

Navíc se zdá, že Nike chystá nové boty, které by mohly zákazníky opět nadchnout, zatímco letní olympijské hry, které začnou koncem července, by měly být pro akcie dalším katalyzátorem. Když to sečteme, těžké časy pro Nike by měly skončit.

Vývoj ceny akcií Nike za posledních 5 let

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Nike Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Obrat k lepšímu začíná olympijskými hrami

Ačkoli Nike dostal určitou ránu za dresy, které navrhl pro některé atletky, letní hry jsou pro jeho akcie stále pravděpodobným katalyzátorem. Vzhledem k tomu, že se společnost zaměřuje především na sport, je to čas, kdy mohou zazářit některé její hvězdné sportovkyně a sportovci.

Nike také vybavuje americký tým breakdance novou, speciálně navrženou obuví v době, kdy tento sport debutuje na olympijských hrách.

Hry se časově shodují s tím, co bude pravděpodobně novou vlnou nových produktů Nike.

Společnost nezahálela – konkurenční značky posouvají hranice sportovní obuvi – ale výzkum a vývoj vyžaduje čas. Nyní je Nike pravděpodobně na prahu nové vlny tenisek, které by mohly znovu vzbudit zájem o značku.

Během květnových hovorů o výsledcích hospodaření společností Foot Locker a Dick’s Sporting Goods, kteří jsou klíčovými maloobchodními partnery Nike, vyzdvihli nedávné inovace Niku jako potenciál pro budoucí prodeje.

Letos na jaře pak společnost na inovačním summitu v Paříži upozornila na některé své nadcházející produkty, jako jsou nové iterace franšízy Nike Air.

Jen neočekávejte, že Nike bude při zveřejnění svých hospodářských výsledků vykazovat skvělá čísla

Poslední čtvrtletí společnosti byla zklamáním. Slabé pokyny způsobily, že se akcie po poslední březnové zprávě o výsledcích propadly, což bylo pouze opakování toho, co se stalo v prosinci, kdy Nike zažil nejhorší den za poslední roky poté, co zklamala prognóza tržeb.

Očekává se, že společnost vykáže ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí (končící 31. května) zisk ve výši 84 centů na akcii, což je o 66 centů více než ve stejném období před rokem, při tržbách 12,9 miliardy USD, což je o procento více než 12,8 miliardy USD.

Na těchto číslech však záleží méně než na výhledu na fiskální rok 2025. Pozitivní změna tónu by mohla akciím velmi prospět.

Samozřejmě neexistuje žádná záruka, že nejnovější produkty společnosti budou mít úspěch, zejména vzhledem k tomu, jak si noví účastníci trhu začali pěstovat loajální spotřebitelskou základnu.

Stejně tak pokračující tlak na spotřebitele znamená, že nadcházející výsledky společnosti by mohly být dalším čtvrtletím sužovaným konzervativní prognózou.

Přesto se Nike zdá být sázkou, která stojí za to. Právě teď se akcie obchodují za 24násobek forwardového zisku (forward P/E poměr). To je sice více než 21,7násobek indexu S&P 500, ale výrazně pod pětiletým průměrem akcií Nike – 31,5násobek.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních akcií a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.