Rodina Kellnerů se vydává na strategickou cestu založením nového “superholdingu” Amalar Holding, který konsoliduje rodinný majetek. Tento krok přichází téměř tři roky poté, co Petr Kellner zemřel při havárii vrtulníku na Aljašce.
Amalar Holding bude dohlížet na rozsáhlé rodinné portfolio včetně skupiny PPF v hodnotě přes 43 miliard eur (1,04 bilionu korun). Skupina PPF působí v 25 zemích a má zájmy v oblasti financí, telekomunikací, médií, biotechnologií, nemovitostí a strojírenství. Za první pololetí letošního roku skupina vykázala čistý zisk 17,4 miliardy korun.
V čele nového holdingu stojí Renáta Kellnerová, vdova po Petru Kellnerovi. Ta spolu se svými dětmi zahajuje novou éru vedení společnosti. Správu rodinného majetku bude řídit poradní sbor, jemuž má předsedat Jiří Rusnok.
Pokud jde o složení vedení figurují zde jména jako Tomáš Brzobohatý, Jiří Šmejc, Robert Ševela, Jan Tomaník, Martin Vlček, Martin Štefunek a Tomáš Otruba. Není však zatím jasné, co Renáta Kellnerová od managementu Amalaru bude očekávat a jak se to odrazí v řízení PPF. K dohodě zatím nedošlo.
Amalar Holding posiluje svou provozní strukturu, v představenstvu již působí Renáta Kellnerová a její dcery Anna, Lara a Maria. Syn Petra Kellnera z předchozího manželství, který drží desetiprocentní podíl ve skupině PPF, pak zvažuje svou roli v superholdingu. V současné době žije v zahraničí.
Podíly jednotlivých členů rodiny budou v následujících měsících převedeny na společnost Amalar Holding s cílem připravit další generaci na vedení skupiny PPF. Renáta Kellnerová se soustředí na pokračování odkazu svého manžela a přípravu svých dětí pro řízení konglomerátu.
Vytvoření společnosti Amalar Holding znamená pro rodinu Kellnerových zásadní posun, neboť se snaží efektivně řídit své podnikatelské impérium a zároveň ctít vizionářský odkaz Petra Kellnera. Očekává se, že skupina PPF se společnostmi jako Cetin, CME a O2 bude pod strategickým vedením Amalar Holding prosperovat.
Nová éra pod vedením Kellnerové přichází v době významných globálních ekonomických změn. Digitální technologie, měnící se chování spotřebitelů a geopolitické napětí jsou jen některé výzvy, kterým podniky čelí a PPF se díky svému rozmanitému portfoliu nachází v průsečíku těchto trendů.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.