Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Největší pád luxusní značky za poslední dekádu! Investoři prchají

Luxusní značka Gucci se propadá do krize! Po šesti kvartálech poklesu tržeb a 75% ztrátě ceny akcií mateřské společnosti Kering se mnozí ptají: Je to jen dočasný problém, nebo Gucci definitivně ztrácí své kouzlo?

Největší pád luxusní značky za poslední dekádu! Investoři prchají
Zdroj: depositphotos.com

Luxusní módní značky jsou symbolem bohatství, vkusu a společenského statusu.

Když se ale jedna z nejslavnějších značek světa začne potýkat s poklesem tržeb, vyvolává to otázku, zda je něco špatně jen s konkrétní firmou, nebo zda jde o širší problém celého odvětví.

Vývoj tržeb značky Gucci, který ukazuje hluboký pokles po několika úspěšných letech, je alarmující. Je to konec slavné éry této luxusní ikony, nebo se jedná jen o dočasný výkyv?


Značka Gucci, jeden z klenotů skupiny Kering, zažívá náročné období. Podle aktuálních údajů klesly jeho tržby v posledních šesti čtvrtletích za sebou.

Akcie mateřské společnosti Kering se navíc propadly od svého vrcholu v roce 2021 o téměř 75 %. Co stojí za tímto dramatickým pádem?

Zdroj: finchat.io
Vývoj tržeb značky Gucci od poloviny roku 2021
Vývoj tržeb značky Gucci od poloviny roku 2021

Luxus v době inflace: Proč lidé utrácejí méně?

Na první pohled by se mohlo zdát, že svět luxusu je vůči ekonomickým krizím odolný – bohatí lidé přece vždy budou mít na drahé kabelky a exkluzivní šperky.

Realita je však jiná. Luxusní segment je ve skutečnosti velmi citlivý na ekonomické nálady a inflaci. Rostoucí náklady a nejistota nutí i ty nejbohatší spotřebitele utahovat opasky.

Tržby Gucci se v posledním roce propadly téměř o 30 %, což se odrazilo na celém sektoru.

Inflace snížila kupní sílu zákazníků, kteří nyní pečlivěji zvažují, zda za produkty utratí desítky tisíc dolarů, když mohou zvolit levnější alternativy nebo nákup jednoduše odložit.

Zajímavé je, že zatímco Gucci zažívá strmý pád, jeho největší konkurent Prada se chystá na významnou akvizici v hodnotě téměř 1,6 miliardy dolarů.

Prada vidí v současné situaci příležitost, jak posílit svou pozici na trhu.

Aktuální vývoj ceny akcií Kering a Prada

Aktuální cena
Změna
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Koupit akcie Prada Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Vedení bez vize? Chybí kreativní inovace

Velký podíl na problémech Gucci připisují experti i interním problémům. Nedávná zpráva odhalila, že vedení firmy nezískalo externího kreativního ředitele, ale sáhlo po interní variantě.

To může znamenat stagnaci a nedostatek čerstvého pohledu, který značka v této chvíli nutně potřebuje.

Info

Je to jako u fotbalového klubu, který místo angažování špičkového trenéra zvenčí vsadí na trenéra z vlastních řad.

Ačkoli je tato volba levnější a pohodlnější, nemusí vždy přinést inovativní myšlení potřebné pro překonání současných výzev.

Investoři reagovali na poslední výsledky Gucci velmi negativně – akcie Keringu zažily pokles přes 10 %. Od srpna 2021 se cena akcií dokonce propadla o téměř 75 %. To signalizuje, že investoři ztrácejí důvěru v dlouhodobou schopnost Gucci růst.

Co znamená úspěch či pád v luxusním byznysu?

Znamená současná situace konec Gucci? Pravděpodobně ne. Luxusní značky procházejí cyklickými obdobími a dočasný pokles může být způsoben mnoha faktory. Podstatné je, jak značka dokáže reagovat.

Gucci čelí silné konkurenci ze strany značek jako Hermès, Louis Vuitton nebo Chanel, které nadále prosperují. Zákazníci totiž hledají nejen luxusní, ale také jedinečné a exkluzivní produkty, které budou hodnotově stabilní a dlouhodobě atraktivní.

Pokud uvažujete o investici do luxusních značek, je důležité sledovat několik klíčových aspektů.

Kromě růstu tržeb je zásadní schopnost firmy udržovat vysoké marže a reagovat na změny v chování spotřebitelů.

Investoři by se měli soustředit na značky, které dokáží inovovat a pravidelně přinášet nové a atraktivní produkty. To znamená nejen investovat do marketingu, ale především rozvíjet unikátní design a posilovat emocionální vazbu zákazníků ke značce.

Je Gucci v krizi, nebo jen dočasně zakoplo?

Přestože současné výsledky Gucci nevypadají příliš optimisticky, ještě není důvod značku odepisovat. Historie luxusního trhu ukazuje, že silné značky jsou schopny překonat i delší období poklesu, pokud provedou správná strategická rozhodnutí.

Pro Gucci je nyní klíčové obnovit svou kreativní energii a přilákat zpět zákazníky.

To může znamenat větší investice do marketingu, uvedení nových ikonických produktů nebo změnu strategie směrem k mladší generaci.

Pokud se Gucci podaří znovu najít správnou cestu, pokles tržeb nemusí nutně znamenat konec, ale spíše nový začátek.

Investoři, kteří teď pochybují, by měli být opatrní, ale zároveň otevření možnosti, že právě toto období nejistoty může představovat jedinečnou příležitost k nákupu akcií za zvýhodněnou cenu.

TIP

Krize mohou být totiž také obdobím velkých příležitostí – a Gucci má všechny předpoklady k tomu, aby opět získalo důvěru a přízeň svých zákazníků.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete brokera XTB

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 69 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Obecně skvělá poplatková struktura
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Zdanění českých dividend 35% sazbou

Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu

Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.

Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!

Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.

Líbil se vám tento článek?
3
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat