Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Největší investiční příležitost dekády? Akcie jsou v krizi, ale firma má nejedno eso v rukávu!

Americký sportovní gigant se vrací ke kořenům. Přechod od přímého prodeje zpět k tradičním partnerům a nová vize vedení ukazují, že to společnost s comebackem myslí vážně.

Největší investiční příležitost dekády? Akcie jsou v krizi, ale firma má nejedno eso v rukávu!
Zdroj: depositphotos.com

Nike, jeden z nejikoničtějších brandů světa, čelí silnému protivětru. Po období poklesu a nejistoty však americký gigant ukazuje známky obratu.

I když se akcie propadly o více než 5 %, výsledky za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2025 překonaly očekávání. Pod vedením nového CEO, Elliotta Hilla, se Nike snaží vrátit ke svým sportovním kořenům.

Pro investory je klíčové sledovat, zda tato změna strategie skutečně přinese stabilní růst.

Akcie Nike kupujte u XTB

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 69 % účtů retailových investorů peníze.

Nad očekáváními, ale s tržní skepsí

Společnost oznámila za Q3 fiskálního roku 2025 tržby ve výši 11,27 miliardy dolarů, čímž překonala odhadovaných 11,01 miliardy.

Zisk na akcii dosáhl 0,54 dolaru oproti očekávaným 0,29 dolaru. Přesto akcie klesly po oznámení výsledků hospodaření o více než 5 %.

Investory totiž znepokojil 9% meziroční pokles tržeb a slabý výhled pro čtvrté čtvrtletí – očekává se další pokles v rozmezí “středních desítek procent”.

Nadměrné zásoby, slabá poptávka a 20% cla na dodavatele z Číny se ukazují jako hlavní brzdy růstu akcií Nike.

Přes tato negativa CEO, Elliott Hill, prohlásil, že výsledky potvrzují správnost nově nastoleného směru a že má firma pevný plán návratu k růstu.

Vývoj ceny akcií Nike od začátku roku

Načítání
Načítání
Koupit akcie Nike! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Nový CEO, nový směr: Zpět ke kořenům

Hill se chopil vedení s jasnou vizí: opustit přehnanou závislost na přímém prodeji a posílit tradiční vztahy s velkoobchodními partnery.

Tento “back to basics” přístup znamená návrat k tomu, co kdysi fungovalo:

  • Silná spolupráce s maloobchodními řetězci
  • Důraz na běžecké a basketbalové produkty
  • Omezení složitého a drahého DTC (direct-to-consumer) modelu

Jedním z viditelných kroků je návrat některých dříve opuštěných partnerství. Kromě toho firma reorganizovala interní týmy, aby se zaměřila na klíčové sportovní segmenty.

Úspěchy už přicházejí: limitované kolekce jako Pegasus Premium a Romero 18 jsou téměř vyprodané, což naznačuje, že zájem o produkty Nike zůstává silný.

Důraz na ženy a komunity: Nová dimenze růstu

Jedním z překvapivých tahů současného vedení je větší zaměření na ženské publikum a komunitně zaměřené kampaně. Skims partnerství (s Kim Kardashian) a přítomnost během Super Bowlu jsou příkladem snahy oslovit nové segmenty trhu.

Nike se snaží posílit svou značku u mladší generace a diverzifikovat cílovou skupinu.

Zatímco dříve dominovala značka zejména mužské sportovní scéně, Hillova vize ukazuje širší záběr.

To by mohlo přinést stabilnější základnu příjmů, zejména pokud se podaří oslovit loajální zákaznice i mimo tradiční atletické prostředí.

Co z toho plyne pro investory?

Nike prochází fází přerodu. Krátkodobé výkyvy v tržbách a slabší výhled pro Q4 jsou varovným signálem, ale zároveň odhalují příležitost. Investoři by měli sledovat několik klíčových faktorů:

  • Úspěšnost restrukturalizace vztahů s velkoobchodními partnery – dokáže se Nike vrátit na regály a současně udržet marže?
  • Reakce trhu na nové produkty a limitované edice – pokračující zájem může signalizovat zdravé spotřebitelské vnímání značky.
  • Dopady cel a geopolitické situace v Číně – zde spočívá největší externí riziko.

Kromě toho může být rozhodující, zda Hill dokáže dlouhodobě udržet tempo inovací a zároveň snížit náklady – tedy balancovat mezi růstem a efektivitou.

Slovo závěrem: Nike jako comebackový příběh

Akcie Nike za sebou mají velmi slabé období (stačí se podívat na graf níže), ale vedení ukazuje ochotu se adaptovat.

Strategická změna směrem k tradičnějším prodejním kanálům, důraz na jádrové sportovní kategorie a cílené oslovování nových skupin spotřebitelů dává naději na stabilizaci a budoucí růst.

Vývoj ceny akcií Nike za posledních 5 let

Načítání
Načítání
Koupit akcie Nike! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

I když akcie krátkodobě oslabují, investoři se mohou dívat na aktuální pokles jako na příležitost k nákupu – za předpokladu, že vedení firmy bude pokračovat ve vytyčeném směru a zároveň se vypořádá s klíčovými riziky.

Nike je stále ikonická značka s globálním dosahem. A právě v takových momentech – kdy trh pochybuje, ale firma činí odvážné kroky – se často rodí nejzajímavější investiční příběhy.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
8
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat