Microsoft oznamoval po uzavření středečního obchodování své hospodářské výsledky za 4. čtvrtletí fiskálního roku 2021 (2. čtvrtletí kalendářního roku 2021), ve kterém se společnosti už podesáté v řadě podařilo překonat očekávání Wall Street.
Ve čtvrtletí, které skončilo 30. června, vzrostly tržby podle prohlášení společnosti meziročně o 21 % na 46,15 miliardy dolarů (odhad 44,24 miliardy dolarů). V Q1 2021 se přitom tržby zvýšily o 19 %. Čistý zisk společnosti se pak zvýšil dokonce o 47 % – Microsoft vykázal EPS ve výši 2,17 dolaru (odhad 1,92 dolaru). Akcie Microsoft, na rozdíl od akcií Apple nebo akcií Facebook reagovaly na vykázané výsledky relativně klidně.
Jak se dařilo jednotlivým segmentům podnikání společnosti?
Segment “Intelligent Cloud”, který zahrnuje cloudovou službu Azure, Windows Server, SQL Server a GitHub, dosáhl v Q2 2021 tržeb ve výši 17,38 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 30 %.
Příjmy plynoucí ze samotného Azure, které konkuruje Amazon Web Services, vzrostly v posledním čtvrtletí dokonce o 51 %. V této oblasti se tak Microsoftu podařilo navázat na předchozí čtvrtletí, kdy vzrostly tržby Azure o 50 %. V následujícím kvartále pak vedení Microsoftu očekává obdobný meziroční růst.
Segment “Produktivita a podnikové procesy”, který zahrnuje softwarovou sadu Office spolu se sociální sítí LinkedIn a aplikací Dynamics, přispěl k tržbám společnosti částkou 14,69 miliardy dolarů, což představuje 25% meziroční růst. Růst počtu komerčních předplatných Office 365 zrychlil meziročně na 17 % oproti 15 % v první kvartále letošního roku. Microsoftu se přitom podařilo dosáhnout vyšších tržeb na jednoho uživatele. Aplikace pro chatování a videohovory Teams, která je obsažena v rámci Office 365, má nyní 250 milionů aktivních měsíčních uživatelů.
Poslední část podnikání Microsoftu označená jako “More Personal Computing”, která zahrnuje Windows, zařízení Xbox a reklamu ve vyhledávání, pak dosáhla tržeb ve výši 14,09 miliardy dolarů.
Příjmy Microsoftu za licence Windows od výrobců počítačů za Q2 2021 klesly o 3 %. Výrazný obrat pak nastal u příjmů z prodeje spotřebitelských licencí – koncovým zákazníkům – které meziročně klesly o 4 % v porovnání s 44% růstem v předchozím čtvrtletí. Microsoft pokles v oblasti prodeje licencí Windows přisoudil omezení dodávek osobních počítačů, na které v posledních měsících upozorňovali jejich výrobci Dell a HP. Problémy s nedostatkem čipů se projevily i do prodejů počítačů značky Microsoft Surface, které se snížily o 20 %.
Pandemie koronaviru v některých ohledech výsledkům Microsoftu prospěla, v jiných uškodila. Tržby společnosti z obsahu a služeb Xbox, včetně prodeje videoher, respektive předplatného za videohry, klesly o 4 %, přičemž tento ukazatel je velmi nepříznivý v porovnání s 65% růstem v předchozím čtvrtletí.
Kategorie serverových produktů společnosti Microsoft, která zahrnuje operační systém Windows Server a databázový software SQL Server, dosáhla 16% nárůstu tržeb oproti 3% nárůstu v předchozím čtvrtletí. Výraznějšího nárůstu v této oblasti však bylo dosaženo zejména díky slabému výkonu, který Microsoft v této oblasti vykázal v loňském roce.
Příjmy z reklamy ve vyhledávání vzrostly o 53 %, neboť se reklamní trh s růstem ekonomické aktivity výrazně zotavuje. To prospělo i příjmům plynoucím ze sociální sítě LinkedIn, které se meziročně zvýšily o 46 %. Generální ředitel Microsoftu, Satya Nadella, k růstu příjmů ze sociální sítě uvedl, že nyní LinkedIn do kasy Microsoftu přináší ročně 10 miliard dolarů. Tržby podniku Marketing Solutions, který využívá v rámci své propagace celá řada firem, vzrostly o 97 % a jeho čtvrtletní tržby přesáhly 1 miliardu dolarů.
Microsoft hodlá investovat do rozpoznávání řeči
Během oznamování hospodářských výsledků Microsoft také oznámil svůj záměr převzít společnost Nuance Communications, která se zabývá rozpoznáváním řeči, za 19 miliard dolarů. Představil také Windows 11, novou verzi svého desktopového operačního systému, ačkoli prodej licencí výrobcům zařízení bude odložen.
Představenstvo společnosti také odhlasovalo, že se Satya Nadella stane předsedou představenstva. Největší individuální akcionář Microsoftu, spoluzakladatel Bill Gates, pak oznámil, že se rozchází se svou manželkou Melindou Frenchovou, která také kdysi pracovala v Microsoftu. Tato informace už ale asi nikoho nepřekvapila.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.