Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Mnichovský závod BMW se chystá do roku 2027 přejít na výrobu pouze plně elektrických vozů a investovat do této transformace 650 milionů eur (16 bilionů korun).
Mnichovský závod, kde se zrodilo BMW se vydává na průkopnickou cestu k plně elektrické budoucnosti. Po pětasedmdesáti letech tam skončí výroba automobilů se spalovacím motorem. Do konce roku 2027 totiž přejde závod výhradně na výrobu elektromobilů.
Milan Nedeljković, klíčový člen představenstva BMW, oznámil významnou investici do mnichovského závodu ve výši 650 milionů eur (16 bilionů korun). Tato investice vyjadřuje závazek společnosti přizpůsobovat se trendu elektromobility a inovovat. Od roku 2026 bude závod vyrábět nový plně elektrický model pod názvem Neue Klasse sedan.
Soustředění společnosti na inovace a investice do elektrické budoucnosti automotive však nemají negativní vliv na současnou výrobu. V loňském roce BMW uvedlo šest plně elektrických modelů do výroby, přičemž závod v tomtéž roce vyrobil rekordní množství vozů. Peter Weber, ředitel mnichovského závodu, v tiskové zprávě uvedl, že transformace takového rozsahu, která v mnichovském závodě probíhá a současná výroba zhruba 1 000 vozidel denně je možná pouze díky výjimečné výkonnosti všech zaměstnanců.
Právě schopnost přizpůsobit se měnícím se podmínkám a neustále dosahovat skvělých výsledků v nových oblastech bez zanedbávání těch stávajících poukazují na stabilitu a perspektivnost firmy.
Její akcie za posledních 5 let vzrostly o téměř 40 % i přes propad z covidové doby. V roce 2023 zaznamenaly růst ve výši 17,58 %. Co je však dělá zvláště atraktivním jsou dividendy.
Roční dividendový výnos akcií BMW totiž dělá téměř 8,5 %.
Současná transformace zahrnuje rozsáhlé úpravy a stavební práce, přičemž součástí investice ve výši 650 milionů eur jsou čtyři nové budovy včetně nové montážní linky a karosárny.
Aby bylo možné tyto změny v rámci mnichovského městského prostoru přizpůsobit, byla tradiční výroba motorů přesunuta do Hams-Hallu ve Velké Británii a Steyru v Rakousku, přičemž 1 200 zaměstnanců prošlo novým školením nebo získalo nová místa v rámci výrobní sítě BMW.
Mnichovský závod BMW Group se během své stoleté historie neustále vyvíjel. Od výroby leteckých motorů, přes motocykly, které se tu vyráběly těsně po druhé světové válce, až po debut prvního modelu auta (BMW 501) v roce 1952.
V roce 2015 sjely první plug-in hybridní modely BMW řady 3 ze stejných výrobních linek jako jejich spalovací protějšky.
V roce 2021 se na těchto výrobních linkách objevilo BMW i4 jako první plně elektrické vozidlo. V současnosti je každé druhé vozidlo vyrobené v Mnichově vybaveno plně elektrickým pohonem.
Od roku 2026 se zde začne vyrábět plně elektrický Neue Klasse Sedan. Zpočátku se tak stane souběžně s výrobou současných modelů.
Do konce roku 2027 však bude mnichovský závod vyrábět výhradně plně elektrické vozy a 75 let výroby automobilů se spalovacím motorem tak skončí. Po zahájení výroby v Mnichově a v novém závodě v maďarském Debrecínu budou vozy Neue Klasse zavedeny také v čínském Šen-jangu a mexickém San Luis Potosí.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.