Zatímco se většina automobilek po celém světě potýkala s následky pandemie během bezprecedentního roku, Tesla byla plně zaneprázdněná vytvářením historie.
Za méně než 12 měsíců překonal výrobce elektromobilů hned několik milníků. Jeho akcie prudce vzrostly až nad hranici 2 000 dolarů, prošly si splitem v poměru 5:1 a nakonec byly zařazeny do indexu S&P 500.
Tesla dokonce překonala předpoklady svého vizionářského zakladatele. V květnu 2019 Elon Musk schytal řadu uštěpačných poznámek, když uvedl, že tržní kapitalizace společnosti v budoucnu překoná hodnotu 500 miliard dolarů. V té době činila hodnota společnosti necelou desetinu této částky, přičemž dnesvaluace Tesly překonala cifru 555 miliard dolarů. Společnost tak překonala během 18 měsíců i ty nejodvážnější odhady svého zakladatele.
21. října oznámila společnost své hospodářské výsledky za 3. kvartál letošního roku a jak očekávali její příznivci, opět předčila odhady analytiků. Vykázala páté ziskové čtvrtletí v řadě.
Zatímco Wall Street předpovídala tržby kolem 8,2 miliardy dolarů a zisk na akcii ve výši 0,55 dolaru, výrobce elektromobilů vykázal tržby ve výši 8,77 miliardy dolarů a zisk na akcii překonal odhady dokonce o 38 %. Ve třetím čtvrtletí navíc Tesla vygenerovala volné peněžní toky ve výši 1,395 miliardy dolarů.
V tomto roce pokročila Tesla v rozšiřování svých výrobních kapacit, a není se čemu divit. Letošní plán výroby o objemu 500 000 vozů by měl být do roku 2030 navýšen na 20 000 000 elektromobilů.
Stávající dvě továrny v čínské Šanghaji a americkém Fremontu doplní továrna poblíž Berlína, která je ve výstavbě a dokončena by měla být už v březnu příštího roku. Čtvrtý výrobní závod pak má být postaven poblíž texaského Austinu a stane se největším výrobním závodem společnosti. To jsou jistě pozitivní zprávy.
Tesla do S&P 500!
Březnové otevření továrny v Berlíně může znamenat velmi pozitivní impuls pro akcie Tesla. Z krátkodobého hlediska je ale možná ještě důležitější, co se odehrálo na podzim.
V listopadu bylo oznámeno, že bude Tesla zařazena 21. prosince do indexu S&P 500, čímž se průkopník v oblasti elektromobility připojí k dalším 499 ikonickým americkým společnostem.
Vzhledem k tržní kapitalizaci Tesly budou muset indexové fondy vázané na benchmarkový index provést významný nákup akcií společnosti. ETF jako SPDR S&P 500 ETF a Vanguard S&P 500 ETF budou muset nakoupit miliony akcií Tesly za miliardy dolarů, což nemusí způsobit růst ceny akcií, ale bezesporu se zvýší poptávka. A cena obvykle reaguje na zvýšenou poptávku růstem.
Zatímco býčí investoři tak věří, že dojde díky nákupům velkých fondů k dlouhodobému zhodnocení akcií, skeptici považují jakékoliv zvýšení cen akcií Tesla z důvodu indexace za krátkodobé.
Ptáte se teď sami sebe, zda máte nyní investovat do akcií Tesla? V posledních týdnech upravilo hned několik analytiků své předpovědi ohledně jejich vývoje. Pojďme se podívat, jak některé z nich vypadají.
Predikce akcií společnosti Tesla na rok 2021 a dále do budoucna
Je správný čas pro investici do akcií Tesla? Wall Street je v odpovědi na tuto otázku rozdělená na dvě části.
V listopadu vylepšil analytik Morgan Stanley, Adam Jonas, své hodnocení akcií Tesla z doporučení držet na nákup, když zvýšil svůj odhad cílové ceny na 540 dolarů. Jonasův nejvíce býčí scénář z dlouhodobého hlediska zní 1 068 dolarů, zatímco nejvíce pesimistický 250 dolarů. Jeho pozitivní scénář počítá s tím, že bude Tesla prodávat do roku 2030 alespoň 8 milionů vozů ročně.
Podle analytiků Goldman Sachs je Tesla na pokraji výrazného posunu obchodního modelu. “Poprvé přidáváme do odhadů tržeb i tržby z prodeje softwaru a služeb spojených s elektromobily. Z toho důvodu jsme změnili naše doporučení u akcií Tesla na nákup.” Přičemž Goldman Sachs vidí nynější 12měsíční cílovou cenu Tesly na 755 dolarech.
Kromě pozitivních hodnocení se však často objevují i ta negativní, za všechny např. vyjádření Ryana Brinkmana, analytika JP Morgan Chase. Odborník zaujal vůči akciím Tesla velmi negativní postoj. Poté, co bylo oznámeno, že Tesla bude přidána do indexu S&P 500 prohlásil:
“Doporučujeme investorům snižovat pozici akcií Tesla v portfoliu. Akcie Tesly jsou podle našeho názoru a dle prakticky každé konvenční metriky nejenom nadhodnocené, ale dokonce velmi dramaticky předražené.”
A teď si z těchto názorů vyberte. Je jisté, že se může investor dívat oběma směry a pro oba své pohledy nalezne dostatek podpůrných argumentů, záleží, co chce daný investor hledat a jaká je jeho investiční strategie.
Závěrem: Investovat, či neinvestovat?
V letošním roce přilákal nevídaný růst akcií Tesla velkou pozornost investorů, přičemž se jejich cena k dnešnímu dni obchoduje o více než 600 % výše oproti počátku roku. Zatímco někteří analytici jsou skeptičtí ohledně rychle rostoucího ocenění Tesly, investoři, kteří podstoupili riziko na začátku roku, mohou mít radost z obrovských zisků.
Je důležité si uvědomit, že předchozí výnosnost nezaručuje budoucí úspěch. Je možné, že prudký růst byl vyvolán optimismem ohledně zařazení do indexu S&P 500 a nyní bude býkům chybět dech.
Silný fundamentální faktor, který je důležité sledovat, může být právě prodej. Tesla plánuje zvýšit své produkční kapacity až na 20 mil. elektromobilů (z letošního plánu 0,5 milionu). Optimistické predikce analytiků se opírají o prodej 8 mil. aut (jak jsme psali výše). Tesla může vyvolat další vlnu růstu, pokud své ambiciózní produkční a prodejní plány zvládne splnit. Tím by překonala predikce i těch nejoptimističtějších analytiků.
Každopádně bude výzva zopakovat svůj růst o cca 600 % za jediný rok.
I když společnost roste rychlým tempem, mnozí analytici tvrdí, že jsou její akcie výrazně nadhodnoceny, a dokonce mohou být i nafouknutou bublinou. U Tesly platí jako v každém jiném případě, že je důležité provést důkladnou fundamentální analýzu s přihlédnutím k nejnovějším technickým ukazatelům a tržním trendům.
Dnes je trh nepředvídatelnější než kdy dříve, takže je obtížné poskytnout konkrétní dlouhodobou predikci ceny akcií Tesla. Kvalifikovanější odpovědi nám může poskytnout také roční závěrka, která doplní výsledky společnosti i za 4. kvartál, ty zatím neznáme.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.