FinexAnalýzyInvestoři je milují: 2 růstové akcie, které můžete držet roky
Investoři je milují: 2 růstové akcie, které můžete držet roky
Amazon i Microsoft využívají AI ve velkém a těží z toho růst akcií i tržeb. Hlavním tahounem jejich úspěchu je segment cloudových služeb. Jsou jejich akcie nyní vhodné ke koupi?
O úspěchu firem vždycky rozhodovala jejich schopnost inovovat a přizpůsobit se změnám na trhu. Využívání nových příležitostí je nutnou ingrediencí k tomu, aby si firmy udržely vůdčí postavení na trhu.
Příklady těchto společností jsou Amazon a Microsoft, které rychle pochopily význam umělé inteligence (AI) a začaly ji aktivně používat.
Umělá inteligence je trend budoucnosti a silná pozice firem v tomto segmentu podtrhuje jejich růstový potenciál. Z toho pak mohou těžit i drobní investoři.
Chcete investovat do akcií Amazon nebo Microsoft? Zvažte brokera XTB!
Amazon si díky silnému základu online obchodování vybudoval dominantní postavení v oblasti internetového maloobchodu a nyní začleňuje umělou inteligenci a robotiku do logistiky.
Model umělé inteligence DeepFleet řídí více než milion robotů v centrech pro plnění dodávek, kteří provádějí úkoly, jako je například kontrola kvality výrobků.
Vliv AI se rozšiřuje i na skladování a optimalizaci tras, což zvyšuje efektivitu a vede k rychlejším dodávkám a nižším nákladům.
Schopnosti AI také posilují sponzorované reklamní aktivity, což přispělo k 47% nárůstu provozních příjmů v Severní Americe v minulém čtvrtletí spolu s 11% nárůstem příjmů.
Tyto úspěchy se logicky projevují na akciích Amazonu, které kontinuálně rostou.
Hlavním motorem růstu zůstává Amazon Web Services (AWS), který drží téměř 30 % trhu s cloudovými službami.
Příjmy AWS vzrostly o více než 17 %. AWS tvoří celý ekosystém, který firma dále rozšiřuje.
Mezi nové iniciativy v AWS patří:
Strands: AI aplikace nebo nástroje pro práci s generativní AI (AWS má celou řadu služeb pro vývojáře i firmy).
AgentCore: Tento projekt má poskytovat infrastrukturu pro AI agenty. To znamená, že vývojářům nabízí framework pro tvorbu inteligentních agentů, kteří mohou jednat, rozhodovat se a volat různé služby v prostředí cloudu.
Kromě toho se Amazon pustil i do vývoje vlastních čipů Trainium a Inferentia, které jsou alternativou k GPU od Nvidie a používají se v jeho cloudové infrastruktuře.
Investice Amazonu do infrastruktury AI, které navazují na dosavadní investice vedoucí k významným ziskům a dávají firmě dobrou pozici pro další růst.
Microsoft, který byl kdysi považován za pomalou společnost, prokázal svou dravost díky včasné investici do OpenAI, která provozuje známou aplikaci ChatGPT.
Tato prozíravost umožnila Microsoftu integrovat modely GPT do svého kancelářského balíku Office s technologií Copilot AI za cenu 30 USD za uživatele měsíčně.
S ohledem na oblibu generativní inteligence to představuje významnou příležitost k růstu.
Hlavní růstový potenciál Microsoftu se ale skrývá v divizi cloud computingu Azure, jejíž tržby v minulém čtvrtletí navzdory kapacitním omezením vyskočily o 39 %.
Svým působením v cloudu je Microsoft přímým konkurentem AWS od Amazonu.
I v případě Microsoftu nastala od roku 2023 na akciích spanilá býčí jízda, která ještě nekončí.
Nevýhodou pro akcionáře je, že akcie obou firem jsou prémiově naceněny vůči svým historickým cenám.
Microsoft se obchoduje s poměrem P/S 13,6 (10letý medián 10,35) a Amazon má P/S 3,6 (10letý medián 3,2). Hodnoty nad 10letými mediány naznačují, že trh vidí v těchto firmách dlouhodobý růstový potenciál.
Komu se ceny těchto akcií zdají být vysoké, ale chce je přesto v portfoliu mít, může využít metodu Dollar Cost Averaging.
Při pravidelném nakupování se průměrná nákupní cena akcie sníží díky tomu, že investor zachytí i případné větší slevy na ceně akcie.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.