FinexAkcieKofola vykázala 33% růst tržeb a oznámila skvělou dividendu
Kofola vykázala 33% růst tržeb a oznámila skvělou dividendu
Kofola překonala očekávání a dosáhla ve třetím kvartále 33% růstu tržeb. Povodně nezastavily výrobní linky ani inovace, které přinesly úspěch tradičním i novým značkám.
Kofola zaznamenala ve třetím kvartále letošního roku nebývalý nárůst tržeb o 33 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. K tomuto růstu přispěly dobré výsledky ve všech segmentech podnikání, včetně nově integrovaných pivovarů.
Provozní zisk EBITDA skupiny za první tři čtvrtletí dosáhl 1,6 miliardy Kč a vedení očekává, že roční výsledky se vyrovnají horní hranici jejich prognóz. Navzdory problémům, jako byly povodně, které postihly závod v Krnově, dosáhla Kofola rychlého zotavení.
Generální ředitel Daniel Buryš ocenil obětavost zaměstnanců při obnově provozu a poznamenal, že všechny výrobní linky jsou opět v provozu. Na českém a slovenském trhu zaznamenala Kofola 10% nárůst tržeb.
Červenec a srpen byly rekordními měsíci, kdy tržby přesáhly 800 milionů Kč. K tomuto nárůstu přispěly tradiční výrobky a značky společnosti Kofola jako:
Targa Florio
Kláštorná Kalcia
Korunní
Rajec
SEMTEX
Svou roli v jejich úspěchu sehrály také inovativní designy výrobků a silná letní sezóna.
Jadranský region vykázal silné výsledky s růstem tržeb ve Slovinsku i Chorvatsku. Nově integrované pivovary pak zlepšily ukazatel EBITDA díky lepším prodejním a marketingovým úsporám. Segment Fresh&Herbs, včetně značky UGO, meziročně vzrostl o 17 %.
Navzdory povodňovým výzvám tak slaví Kofola úspěšnou sezónu a oznámila průběžnou dividendu ve výši 7,5 Kč na akcii.
Finanční výhled společnosti zůstává pro letošní rok stabilní na úrovni 1,8 miliardy Kč.
Uvažujete o investování do českých akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.