V posledních týdnech již podruhé jeden z analytiků naznačil, že by mateřská společnost Googlu mohla nabídnout koupi společnosti, která se zabývá marketingovým softwarem a jejíž hodnota je 33 miliard dolarů.
Zprávy Davida Fabera ze CNBC naznačují, že Alphabet zvažuje akvizici HubSpot. Tato potenciální transakce, o níž se spekuluje od začátku dubna, by mohla znamenat dosud nejvýznamnější akvizici Alphabetu.
Reakce ceny akcií
Prvotní rozruch začal v dubnu, když agentura Reuters oznámila, že Alphabet jedná s poradci o nabídce na HubSpot. Agentura Bloomberg později potvrdila, že tato jednání pokračují, což zvěstem dodalo na důvěryhodnosti.
Faber v úterý uvedl, že se objevilo mnoho zpráv o tom, že HubSpot vede rozhovory se společností Google a podle jeho informací jsou zprávy pravdivé a měly by znamenat dohodu o akvizici čistě formou nákupu akcií.
Po těchto zprávách došlo k významnému nárůstu ceny akcií HubSpotu o 8 %, který vynesl uzavírací cenu na 638,39 USD, následně však došlo k poklesu akcií nad cenu před tímto oznámením.
Výkonnost akcií společnosti HubSpot byla pozoruhodná i v roce 2023. Aktuálně je cena akcií o 75 % výše než před dvěma lety, což odráží silnou důvěru investorů i dobré výsledky společnosti.
Obří akvizice
S tržní kapitalizací přibližně 33 miliard dolarů by HubSpot představoval největší akvizici společnosti Alphabet v historii.
Pro představu, dosud největším nákupem společnosti byla akvizice Motorola Mobility za 12,5 miliardy dolarů v roce 2011.
HubSpot je známý svým robustním marketingovým softwarem, který slouží především malým a středním podnikům.
Jeho sada produktů zahrnuje nástroje pro marketing, prodej, customer service (zkrátka komplexní CRM systém), které jsou určeny ke zvýšení angažovanosti zákazníků a zefektivnění obchodních operací.
Akvizicí HubSpotu by Alphabet mohl výrazně rozšířit svou nabídku v oblasti marketingových technologií, poskytnout svým zákazníkům komplexní řešení a potenciálně zvýšit své příjmy z cloudových služeb.
Tento krok by také mohl společnosti Google pomoci účinněji konkurovat dalším technologickým gigantům, jako jsou Salesforce a Microsoft, kteří mají na trhu CRM silnou pozici.
Navzdory vzrušení, které potenciální akvizici provází, obě společnosti zůstávají zdrženlivé.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.