Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Debut společnosti Xiaomi na trhu elektromobilů s modelem SU7 přináší velká očekávání a výzvy pro konkurenci jak v ceně, tak technologiích.
Čínský výrobce elektroniky Xiaomi udělal další krok směrem k diverzifikaci svého produktového portfolia oznámením svého prvního elektrického vozidla, SU7.
Generální ředitel společnosti Xiaomi, Lei Jun, ve svém prohlášení zdůraznil, že nové vozidlo bude nabízet kombinaci nejlepšího vzhledu, jednoduchosti ovládání a špičkové inteligence, a to za cenu pod 70 000 USD.
Tato zpráva vyvolala vlnu očekávání mezi spotřebiteli a automobilovými nadšenci, kteří dlouho sledují vstup Xiaomi na trh s elektromobily.
Xiaomi odhalilo své plány v oblasti automobilového průmyslu v prosinci minulého roku s cílem stát se jedním z pěti předních světových automobilových výrobců.
Firma je jedním z mála nových hráčů na trhu elektromobilů v Číně, kteří získali souhlas úřadů a mají schválení pro výrobu.
Automobily Xiaomi jsou vyráběny v továrně v Pekingu ve spolupráci s jednotkou státní automobilky BAIC Group. Tato továrna má roční kapacitu 200 000 vozidel, což naznačuje ambiciózní plány společnosti v automobilovém průmyslu.
Xiaomi vstupuje do trhu s elektromobily v době, kdy poptávka po smartphonech stagnuje. Vstup však nemusí být automaticky výhrou – růst poptávky po elektromobilech zpomaluje a konkurence na trhu houstne.
Tento krok je součástí širšího plánu diverzifikace a inovací společnosti, která slíbila investovat 10 miliard dolarů do automobilového průmyslu během následující dekády.
SU7 je zkratka od Speed Ultra 7 a model bude oficiálně představen společností v rámci čtvrtečního zahájení přijímání objednávek, při němž se očekává i zveřejnění cenového rozpětí.
První potvrzení horní hranice cenového rozpětí však přišlo od šéfa firmy, Lei Juna, na sociálních sítích.
SU7 nabídne dvě verze s různým dojezdem na jedno nabití – 668 km a 800 km. To znamená, že se Xiaomi zaměřuje na vysoký dojezd a konkurování renomovaným značkám, jako je Tesla.
Automobil SU7 je podle Leie Juna vybaven technologiemi, které slibují také lepší zrychlení než u konkurence, včetně vozů Tesla a elektromobilů od Porsche.
Po BYDu, který převzal dominantní postavení na trhu s elektromobily se tak Xiaomi může stát dalším velkým konkurentem pro Teslu jak v ceně, tak technologické vyspělosti.
Tento důraz na technologické inovace společně s ambicemi stát se světovým hráčem na trhu elektromobilů zajišťuje SU7 pozornost nejen mezi zákazníky, ale i u analytiků a konkurenčních firem.
Uvedení SU7 na trh provází masivní marketingová kampaň, přičemž 76 Xiaomi obchodů v 29 čínských městech už začalo model vystavovat. Prodejní místa jsou svědky zájmu potenciálních zákazníků, kteří se shromažďují, aby si prohlédli různé verze vozu.
Společnost také nahrála svou aplikaci “Xiaomi Car” do čínských obchodů s aplikacemi.
Názory zákazníků na SU7 jsou však smíšené. Zatímco mnozí oceňují originální design a technologické inovace, jiní mají obavy z ceny a kvality, zejména vzhledem k tomu, že se jedná o první vůz od společnosti Xiaomi.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.