Jak jsme psali minulý týden, Akcie Apple se dostaly na nová maxima, investoři tak byli v očekávání, co přinesou současné dny. Společnost z Cupertina v úterý vykázala více než dobré hospodářské výsledky za třetí fiskální čtvrtletí (druhé kalendářní čtvrtletí roku 2021) a překonala očekávání Wall Street. Každá z hlavních produktových řad společnosti Apple zaznamenala meziroční nárůst o více než 12 %.
Celkově se tržby Apple oproti červnu loňského roku zvýšily o 36 %. Prodej iPhonů se meziročně zvýšil o téměř 50 %.
Akcie Apple přesto po uzavření úterního obchodování klesly o více než 2 %. Jednalo se o reakci trhu na varování, že růst v zářijovém čtvrtletí nebude tak silný, jako tomu bylo v červnu, což bude pravděpodobně výsledkem dlouhodobého globálního nedostatku polovodičů, který může v blízké budoucnosti ohrozit především růst prodejů iPadů a iPhonů.
Jaké vykázal Apple klíčové metriky ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street?
EPS: 1,3 dolaru na akcii oproti očekávaným 1,01 dolaru
Celkové tržby – meziroční růst o 36 %: 81,41 miliardy dolarů oproti odhadovaným 73,30 miliardy dolarů.
Tržby z prodeje iPhonů – meziroční růst o 49,78 %: 39,57 miliardy dolarů ve srovnání s odhadem 34,01 miliardy dolarů.
Tržby ze služeb – meziroční růst o 33 %: 17,48 miliardy dolarů oproti očekávaným 16,33 miliardy dolarů.
Tržby z ostatních produktů – meziroční růst o 40 %: 8,76 miliardy dolarů oproti odhadovaným 7,80 miliardy dolarů.
Tržby z prodeje počítačů Mac – meziroční růst o 16 %: 8,24 miliardy dolarů, což je o 17 milionů více než odhadovaných 8,07 miliardy dolarů.
Tržby za iPad – meziroční růst o 12 %: 7,37 miliardy dolarů oproti odhadovaným 7,15 miliardy dolarů.
Hrubá marže: 43,3 % ve srovnání s odhadovanými 41,9 %
Tržby Apple rostou napříč celým světem
Tržby v Americe se meziročně zvýšily o téměř 33 % na 39,57 miliardy dolarů, tento trh tak stále přináší do kasy společnosti téměř polovinu všech příjmů.
Apple ale zaznamenal také silné čtvrtletí v regionu Velké Číny, který kromě pevninské Číny zahrnuje také Tchaj-wan a Hongkong. Apple vykázal v tomto regionu tržby ve výši 14,76 miliardy dolarů, což je o 58 % více než ve stejném čtvrtletí loňského roku. Červnové čtvrtletí je pro Apple obvykle nejslabší v roce, v posledních dvou letech je však situace jiná. Společnost těží z trendů práce z domova a vzdálené výuky, které zvýšily prodeje jejích prémiových počítačů.
Generální ředitel Apple, Tim Cook, také zmínil, že za úspěchem společnosti nestojí jen lidé, kteří nahrazují své starší modely iPhonů, ale také dosavadní uživatelé smartphonů s Androidem, kteří si kupují svůj první iPhone. “Během čtvrtletí jsme zaznamenali dvouciferný nárůst prodejů jak u stávajících zákazníků tak úplně nových uživatelů iPhonů,” řekl Cook během konferenčního hovoru s analytiky.
Čtvrtletí společnosti mohlo být ještě lepší, kdyby se nepotýkala s problémy v dodavatelském řetězci, které souvisí s celosvětovým nedostatkem čipů. To se týkalo především prodeje počítačů Mac a iPadů. Problémy způsobily společnosti ztrátu v tržbách ve výši více než 2 miliard dolarů.
“Předpokládali jsme, že nedostatek čipů způsobí ztrátu 3 až 4 miliardy dolarů. Nakonec se nám podařilo část z těchto negativních dopadů zmírnit a dostali jsme se na nižší než spodní část tohoto rozmezí,” uvedl dále Tim Cook.
Apple nicméně varoval, že by mohloomezení dodávek čipů ovlivnit jeho prodeje iPhonů a iPadů v zářijovém čtvrtletí. Ačkoliv se nejedná o procesory, které pohánějí zařízení Apple, stále tvoří externě dodávané čipy nezbytnou součást technologií Apple. Kromě nedostatku čipů, pak ziskovost společnosti ovlivňuje také vysoká cena lodní dopravy, která z důvodu pandemie násobně vzrostla.
Investory potěšil vývoj v oblasti služeb
Výsledky podnikání Apple v oblasti služeb také zahnaly obavy investorů, že by se tempo jeho růstu mohlo zpomalit, protože se více lidí vrací do práce a bude méně peněz utrácet za online služby a aplikace. Služby meziročně vzrostly o 33 %, což představuje zrychlení oproti 26,7% tempu růstu v minulém čtvrtletí.
Ačkoli podnikání společnosti v oblasti služeb zahrnuje mnoho produktů a Apple výsledky jednotlivých produktů a služeb nijak nerozděluje, Tim Cook uvedl, že společnost dosáhla rekordů v oblasti hudby, videa, cloudových služeb, reklamy i plateb.
Apple má nyní 700 milionů předplatitelů svých služeb, což je meziročně o 150 milionů více.
Výrobce iPhonů vyhlásil také čtvrtletní dividendu ve výši 0,22 dolaru na akcii. Svým akcionářům tak vyplatí 29 miliard dolarů. Finanční ředitel společnosti, Luca Maestri, pak závěrem dodal, že společnost v posledních letech zpětně odkoupila akcie v hodnotě téměř 450 miliard dolarů.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.