FinexAkcieAkcie Tesla vyletěly po oznámení zisků o 12 %! Musk opět slibuje velké věci
Akcie Tesla vyletěly po oznámení zisků o 12 %! Musk opět slibuje velké věci
Tesla opět překvapila trh s výrazným růstem zisků, zatímco tržby mírně zaostaly. Cybertruck se stal třetím nejprodávanějším plně elektrickým vozidlem v USA, navzdory problémům s kvalitou.
Tesla ve středu oznámila zisk za třetí čtvrtletí, který překonal odhady analytiků, i když tržby byly o něco málo nižší, než se očekávalo. Akcie v poobchodní fázi obchodování vzrostly o 12 %.
Tržby 25,18 miliardy dolarů se zvýšily o 8 % z 23,35 miliardy dolarů o rok dříve. Čistý zisk vzrostl na 72 centů na akcii z 53 centů v loňském roce a překonal očekávání o téměř 20 %.
Ziskovou marži podpořily příjmy z regulačních úvěrů pro automobilový průmysl ve výši 739 milionů dolarů během čtvrtletí.
Info
Výrobci automobilů musí každoročně získat určitý objem regulačních kreditů. Pokud se jim nepodaří cíl splnit, mohou si kredity koupit od společností, jako je Tesla, která má přebytek kreditů, protože vyrábí pouze elektromobily.
Tržby automobilového průmyslu se zvýšily o 2 % na 20 miliard dolarů z 19,63 miliardy dolarů ve stejném období před rokem a od konce roku 2022 jsou přibližně stejné.
Příjmy z výroby a skladování energie vzrostly o 52 % na 2,38 miliardy dolarů, zatímco příjmy ze služeb a ostatních činností, které zahrnují příjmy z mimozáručních oprav vozidel Tesla, vyskočily o 29 % na 2,79 miliardy dolarů.
Generální ředitel Elon Musk v rámci hovoru k výsledkům uvedl, že podle jeho nejlepšího odhadu dosáhne růst počtu prodaných vozidel v příštím roce 20 až 30 %, a to díky levnějším vozidlům a nástupu autonomie. Analytici očekávali v příštím roce celkový nárůst dodávek o zhruba 15 % na 2,04 milionu vozů.
Musk také uvedl, že společnost bude časem ročně vyrábět 2 miliony Cybercabů (autonomních taxíků) a již v roce 2025 bude ve svých vozech nabízet jízdu bez řidiče v Texasu a pravděpodobně i v Kalifornii.
Uvedl, že Tesla vyvinula aplikaci pro spolujízdu, kterou letos mohli využívat někteří zaměstnanci v Kalifornii.
Podle seznamu povolení vydaných na webových stránkách Kalifornské komise pro veřejné služby však Tesla nemá v současné době licenci k provozování komerční, dopravní síťové společnosti nebo služby pro spolujízdu v Kalifornii.
Ačkoli hranatý ocelový pick-up trápí problémy s kvalitou, podle odhadů společnosti Kelley Blue Book společnost ve třetím čtvrtletí v USA přesto prodala více než 16 000 vozů Cybertruck. Tesla v tiskové zprávě také uvedla, že Cybertruck poprvé dosáhl kladné hrubé marže.
Finanční ředitel společnosti, Vaibhav Taneja, pak v telefonickém hovoru uvedl, že systém FSD, tedy systém plně autonomního řízení, přispěl ve čtvrtletí k tržbám 326 miliony dolarů poté, co jej Tesla zpřístupnila pro použití v Cybertrucku.
Info
FSD je prémiový systém asistence řidiče prodávaný zákazníkům Tesly jako předplacená volitelná výbava nebo za měsíční poplatek.
Již začátkem října Tesla oznámila, že ve třetím čtvrtletí dodala 462 890 vozů. Dodávky jsou nejbližším přiblížením prodejů, které společnost Tesla vykázala. Společnost rovněž uvedla, že v období končícím 30. září vyrobila 469 796 elektromobilů.
Ačkoli dodávky vzrostly o 6 % oproti předchozímu roku, zaostaly za očekáváním analytiků a následovaly po dvou čtvrtletích meziročního poklesu v řadě.
“Navzdory přetrvávajícím makroekonomickým podmínkám očekáváme, že v roce 2024 dosáhneme mírného nárůstu dodávek vozidel,” uvedla společnost ve středeční zprávě o výsledcích. Společnost rovněž zopakovala svůj cíl uvést cenově dostupnější modely v první polovině roku 2025.
Uvažujete o investování do akcií Tesla? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.