FinexAnalýzyAkcie s 50% slevou, která může být černým koněm AI boomu!
Akcie s 50% slevou, která může být černým koněm AI boomu!
Workiva přináší moderní cloudové řešení pro firemní data. Akcie jsou pod letošním maximem, růst tržeb ale pokračuje a firma zaujímá významnou pozici na trhu reportovacích platforem. Vyplatí se do ní nyní investovat?
V době rostoucích potřeb globální hybridní pracovní síly čelí firmy stále větší složitosti při sběru a správě dat pro finanční či regulační reporty.
Workiva na tento problém reaguje cloudovou platformou, která propojuje data z různých systémů a umožňuje jejich centralizované, bezpečné a efektivní zpracování.
Vzhledem k tomu, že jsou akcie této společnosti přibližně 20 % pod svým letošním maximem, a od svého vrcholu v roce 2021 ztrácí téměř 50 %, tato společnost může být zajímavou příležitostí. Pojďme se s ní seznámit.
Uvažujete o investování do akcií? Vyzkoušejte brokera XTB!
Workiva Inc. je americká technologická společnost, která vyvíjí cloudovou platformu pro propojení, správu a reportování podnikových dat.
Její řešení využívají zejména velké korporace a veřejně obchodované společnosti pro přípravu finančních výkazů, auditů, regulačních reportů či ESG (Environment, Social, Governance) zpráv.
Platforma Workiva umožňuje automatizovat zpracování dat z různých zdrojů, sledovat jejich změny v reálném čase a efektivně spolupracovat v týmech.
Tím výrazně zjednodušuje procesy spojené s dodržováním regulačních požadavků a interní kontrolou.
Z investičního pohledu je Workiva zajímavá díky rostoucí poptávce po nástrojích pro transparentní a bezpečné reportování, zejména v souvislosti s novými pravidly pro ESG a finanční reporting v USA i EU.
Finanční růst poháněný závazkem vůči zákazníkům
Workiva vykázala ve druhém čtvrtletí roku 2025 nárůst tržeb o 215 milionů dolarů, což představuje 21% meziroční nárůst. Tento růst lze přičíst udržení čistých příjmů ve výši 114 % a přílivu zákazníků s vysokou hodnotou.
Zdroj: www.tradingview.com
Tržby a provozní zisk Workiva
Pozoruhodné je, že 2 241 klientů s ročními smlouvami nad 100 000 USD nyní představuje více než třetinu z celkového počtu 6 467 zákazníků. Tento segment roste za čtyři roky 30% složenou roční mírou.
V návaznosti na tyto výsledky Workiva zvýšila svůj celoroční výhled tržeb na 871,5 milionu USD, což svědčí o pokračující důvěře v růst.
Nutno říci, že podle účetních principů GAAP vykazuje Workiva celoroční čisté ztráty. Firma ale dosahuje silného provozního cash flow díky vysoké retenci klientů a vysokému podílu předplatného.
Firma je v účetní ztrátě pouze díky některým účetním operacím jako jsou například odpisy, což je nepeněžní složka, ale reálně peníze vydělává. Zadlužení je pod kontrolou, poměr celkového dluhu vůči celkovým aktivům je 58 %.
Rekalibrace technologického sektoru vedla k poklesu akcií společnosti Workiva o 49 % od jejich vrcholu v roce 2021.
Současný poměr ceny k tržbám (P/S) společnosti je však pouze 6,1 bodu, což je výrazný pokles z maxima přibližně 20 bodů v roce 2021.
Díky konzistentnímu růstu tržeb a historickému průměru P/S ve výši 7,3 bodu představují akcie společnosti Workiva pro investory podhodnocenou společnost.
Vzhledem k dynamice společnosti a potenciálu trhu ve výši 35 miliard USD má tato společnost slibné vyhlídky, což by se mělo odrazit i na vývoji akcií.
S pokračujícími inovacemi by firma mohla získat větší podíl na trhu a nabídnout tak dlouhodobým investorům vysoké výnosy.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.