Nizozemská společnost Philips, která se mimo jiné zabývá zdravotnickými technologiemi, nedávno dosáhla ve Spojených státech významného urovnání a souhlasila s tím, že zaplatí 1,1 miliardy dolarů na vyřešení žalob souvisejících s jejími staženými dýchacími přístroji.
Částka je výrazně nižší než očekávané hodnoty. Analytici agentury Bloomberg předpokládaly vyrovnání, které se mělo pohybovat mezi 2 a 4,5 miliardami dolarů.
Je také daleko od krizového scénáře, který počítal s částkou 10 miliard dolarů.
Co se vlastně stalo?
Předmětem sporu byly přístroje určené k pumpování dodatečného vzduchu do krku za účelem léčby obstrukční apnoe. To je onemocnění, které narušuje spánek a může vést k vážným srdečním problémům.
Pěnové části přístroje časem degradují a pacienti částice pěny vdechují. Vdechování těchto částic představuje riziko vzniku rakoviny.
Zástupci amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) oznámili, že obdrželi 561 hlášení o úmrtí, která mohou souviset s disfunkčními přístroji. Philips v roce 2021 stáhl tyto přístroje z trhu, ale do dnešního dne společnost nepřiznala žádné pochybení.
Nyní je většina nároků poškozených pacientů v USA vyřešena. Společnost ale stále čelí žalobám kvůli stejným zařízením v Evropě.
Úřad FDA se navíc vyjádřil, že analýza Philipsu je nedostatečná pro úplné vyhodnocení rizik, která přístroje představují pro uživatele, a vyžádal si další testy. V reakci na to Philips pokračuje v provádění toxikologických testů, aby zajistila bezpečnost pacientů.
Dobrá zpráva spolu s výsledky
Spolu s informací o urovnání právního sporu zveřejnila společnost i svá čtvrtletní čísla a výhled na další období.
Společnost zopakovala celoroční výhled růstu tržeb o 3 až 5 % a zvýšila výhled cash flow na 0,9 až 1,1 miliardy eur.
Finanční výsledky za první čtvrtletí byly dobré. Tržby sice byly meziročně mírně nižší, a to 4,14 miliardy EUR oproti 4,17 miliardy EUR v roce 2023, ale společnost si polepšila v ziskovosti.
Zisk společnosti před započtením úroků, daní a odpisů (EBITA), bez zahrnutí mimořádných položek povyrostl na 388 milionů EUR, což je růst o 8 % oproti prvnímu čtvrtletí předchozího roku.
Zisk překonal i odhady analytiků, kteří očekávali 361 milionů EUR, což byl vedle urovnání impuls pro akcie firmy.
Ty vzrostly o 46 % z pátečních 19,72 EUR a dosáhly dvouletého maxima ve výši 28,79 EUR. Nyní se cena pohybuje po korekci kolem úrovně 25,3 EUR.
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.