Řada analytiků z Wall Street si myslí, že Netflix dosáhne ve 2. kvartálu dalšího velkého nárůstu odběratelů. Právě díky pandemii musí řada lidí zůstávat doma a to akciím Netflixu rozhodně svědčí. Jejich cena roste a s tím také obavy z možného pádu. Jaký bude jejich strop?
Cena akcií NFLX se dostala do rekordně vysokého pásma před zveřejněním čtvrtletní zprávy o výnosech, ke které má dojít v příštím týdnu. Poprvé se 7. července jejich cena dotkla 500 USD zde se taky na pár dní usadila. To odpovídá tržní kapitalizaci okolo 219 miliard dolarů.
Netflix získal hlavně díky koronaviru, ale tento potenciál se zmenšuje
Někteří analytici už varovně hrozí prstem, neboť je znepokojuje právě onen příliš prudký nárůst posledních měsíců. Např. Bernie McTeran (analytik společnosti Roseblatt Securities) v úterý řekl klientům, že Netflix těžil z příchodu covidu-19 a projevilo se to v jeho akciích.
Během koronaviru byl nedostatek sportovních událostí i kulturních akcí. Netflix proto reagoval a rychle rozšířil svůj obsah, aby uspokojil vzrůst poptávky.
Zatímco za 2. kvartál 2019 získal jen 2,7 mil. nových odběratelů, letos to bylo 7,5 miliónů a v 1. čtvrtletí to letošního roku to bylo ohromných 15,77 miliónů.
McTeran dodal, že tyto akcie se nyní obchodují na historicky nejvyšší úrovni a to i přes relativně utlumená očekávání růstu v roce 2021. Nyní má problém vidět potenciál pro nějaký větší růst.
Důvěra analytiků v další velký růst Netflixu slábne
David Miller (analytik z Imperial Capital) snížil své ohodnocení společnosti Netflix z “outperform” na “neutral”, avšak svou target price (odhad budoucí ceny) nechal na hodnotě 489 dolarů.
Tedy dá se říci, že z nadprůměrně dobré investice snížil hodnocení na průměrnou, přestože ale neočekává výrazný pokles ceny.
Zdůraznil také, že zatímco trhy v posledních 18 měsících, reprezentované například S&P500, vzrostly o cca 26 %, akcie NFLX vyletěly o 81,6 %. Taktéž se shoduje s McTreanem, že za nárůstem stojí covid-19 a tím zavřené téměř všechny jiné možnosti zábavy, jako jsou divadla, sportovní události apod.
Kromě ohromujícího nárůstu nových odběratelů dokázal Netflix také porazit svého konkurenta Disney+
Na druhou stranu Miller udává i jeden dobrý důvod, proč se Netflixu tolik dařilo a mohlo by dařit i nadále. Podle něj se jim úspěšně povedlo diferencovat se od konkurenta Disney+ a uchránit si tak svůj tržní podíl. Zachovali si přízeň svých fanoušku a vytvořili si pevnější pozici na trhu.
Poznámka
Zda budou depresivní vyhlídky správné nebo ne se dost možná dozvíme už brzy, jelikož 16. červencemají být zveřejněnyvýsledky za druhý kvartál.
Jaký je váš názor na akcie Netflix, myslíte si, že růst bude pokračovat? Podělte se s námi o svůj názor v komentářích.
Vystudovaný ekonom s vášnivým zájmem o pasivní investování a americké akcie. Zkušenosti nabyté ve finančním sektoru využívá pro vytváření stabilních investičních portfolií. Jeho cílem je dosáhnout finanční svobody prostřednictvím dlouhodobého investičního přístupu. Fanoušek hnutí FIRE a Roberta Kiyosakiho.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.