Akcie Intelu se po oznámení výsledků za třetí čtvrtletí propadly za jediný den o 10 % a prozatím stále klesají. Většina investorů je totiž zklamaná z propadu prodejů, ale i nepříliš pozitivní prognózy pro klíčový segment společnosti, který představují datová centra. Jaké má Intel vyhlídky do konce tohoto roku?
Tržby z datových center by měly vzrůst pouze o 5 %
Zveřejnění výsledků společnosti za třetí čtvrtletí zklamalo nejednoho z investorů. Výsledkem bylo, že akcie Intel klesly o 10 % během několika hodin. K podobnému propadu došlo naposledy před třemi měsíci, kdy společnost oznámila zpoždění procesu výroby čipů nové generace.
Ještě nedávno se Intelu dařilo poměrně dobře. Tržby z datových center ve druhém čtvrtletí vzrostly o 43 %, tedy meziročně o 7,1 miliardy.
Společnost navíc ve čtvrtém čtvrtletí počítá s 25 % poklesem v segmentu datových center. Celkově by v tomto roce Intel měl dosáhnout 5% růstu tržeb, což je mnohem méně, než s čím počítá jeho konkurence. Pro porovnání menší společnosti jako AMD nebo Nvidia očekávají 32% a 44% růst tržeb.
Prodej v rámci cloud computingových společností výrazně poklesl
Na konferenci však Intel oznámil i další nepříznivé zprávy ohledně prodeje v rámci cloud computingových společností. Oproti minulým čtvrtletím tržby u tohoto segmentu vzrostly pouze o 15 %, což je v porovnání s 47 % ze druhého čtvrtletí značný deficit.
Společnost navíc očekává, že se poptávka ze strany cloud computingových gigantů do konce roku ještě sníží.
Intel chce přesunout část výroby na Tchaj-wan
Největší problémem Intelu v současnosti tkví v již zmíněném pozdržení výroby. To společnost navíc donutilo začít uvažovat nad tím, že část výroby přesune ke svému největšímu rivalovi tchajwanské společnosti TSMC.
Jestli tomu tak bude i nadále, není jasné. Podle generálního ředitele Boba Swana by se o této otázce mělo rozhodnout buď koncem tohoto roku nebo začátkem toho nadcházejícího. Toto rozhodnutí by se dotklo především produktů, které půjdou na trh až po roce 2023.
A jak vidíte budoucnost Intelu vy? Podělte se s námi o svůj názor v komentářích.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.