Akcie Applu v úterý zaznamenaly výrazný růst, který přidal přibližně 215 miliard dolarů k tržní kapitalizaci firmy a přiblížil ji zpět k pozici největší americké společnosti.
Akcie v úterním obchodování vzrostly o 7,3 %, což je jejich nejvyšší jednodenní procentuální nárůst od roku 2022 a také třetí nárůst nad 7 % za poslední tři roky.
Apple zaznamenal největší zisk ze všech akcií z indexů S&P 500 i Dow Jones Industrial Average, přičemž jeho růst přidal téměř 92 bodů do indexu Dow. V S&P 500 se mu nepodařilo být největším vítězem od 30. listopadu 2021.
Jednodenní zvýšení tržní kapitalizace společnosti bylo největší v její historii a třetí největší pro jakoukoli americkou společnost v historii.
Apple tak zvýšil náskok v tržní kapitalizaci oproti třetí Nvidii a zároveň se přiblížil Microsoftu, který je aktuálně největší americkou společností podle tržní hodnoty.
Microsoft sám dosáhl nové rekordní tržní kapitalizace 3,22 bilionu dolarů během úterní obchodní seance.
Rozdíl mezi tržní kapitalizací Applu a Microsoftu byl na konci obchodování 39,4 miliardy dolarů – nejmenší rozdíl od 26. ledna. Apple pak nebyl hodnotnější než Microsoft od 24. ledna.
S hodnotou přibližně 3,18 bilionu dolarů dosáhl Apple nové rekordní tržní kapitalizace poprvé od konce července 2023 překonal hodnotu 3 bilionů dolarů.
Výrobce iPhonů již přidal 628 miliard dolarů ke své tržní hodnotě od jejího nejnižšího bodu v roce 2024 dosaženého v polovině dubna. To je částka, do které by se vešla celá hodnota kterékoli americké společnosti s výjimkou největších devíti.
Obrat v pohledu na akcie Applu
Akcie Applu také dosáhly nové rekordní hodnoty, když den uzavřely na ceně 207,15 dolaru. To představovalo jejich první rekordní uzavření od 14. prosince 2023.
“Nové funkce Apple Intelligence budou k dispozici na podzim pouze na iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max a iPad a Mac s čipy M1 nebo vyššími a nadcházejícími produkty,” napsal analytik společnosti Melius Research Ben Reitzes.
“Starší zařízení budou zastaralá, pokud budete chtít využívat AI – včetně všech těch iPhonů koupených během COVIDu. Nyní máme větší důvěru v naší teorii Super Cyklu, která by mohla vést k růstu tržeb z iPhonů přibližně o 20 % po dobu až dvou let, dodal.”
Investoři tak nejspíš vzali na vědomí, že zprávy o AI strategii Applu jsou pozitivní a došlo k tomuto velkému obratu.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.