Akcie Airbnb ve čtvrtek klesly o více než 4 % poté, co společnost oznámila své hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí. Airbnb překonalo očekávání Wall Street ohledně tržeb a počtu rezervací, ale varovalo před potenciální volatilitou akcií ve zbytku roku kvůli šíření varianty delta covid-19.
Tržby společnosti ve výši 1,3 miliardy dolarů za 2. čtvrtletí 2021 vzrostly meziročně o téměř 300 %, “pouze” o 10 % však překonaly tržby za 2. čtvrtletí 2019. Čistá ztráta společnosti pak byla výrazně nižší v meziročním srovnání i ve srovnání s 2. čtvrtletím 2019. Ve 2. čtvrtletí letošního roku činila 68 milionů dolarů – ztráta 11 centů na akcii. To znamená zlepšení o 507 milionů dolarů ve srovnání s 2. čtvrtletím 2020 a lepší výsledek o 229 milionů dolarů ve srovnání s 2. čtvrtletím 2019.
Airbnb však vykázalo i řadu dalších zajímavých čísel. Platforma pro zprostředkování krátkodobých pobytů vykázala 83,1 milionu rezervovaných nocí a zážitků, což je o 29 % více než v prvním čtvrtletí a o neuvěřitelných 197 % více než v předchozím roce.
Jak ale všichni tušíte, cestovní trh se v loňském roce doslova zhroutil v souvislosti s pandemií covid-19. Analytici nicméně očekávali pouze 79,2 milionu rezervovaných nocí a zážitků.
Hrubá hodnota rezervací, což je způsob, jakým Airbnb sleduje příjmy hostitelů, poplatky za služby, úklid a daně, dosáhla 13,4 miliardy dolarů, což je meziročně o 320 % více a rovněž výrazně více než konsenzuální odhady očekávající hrubou hodnotu rezervací ve výši 11,56 miliardy dolarů.
Společnost varovala v dopise akcionářům, že se připravuje na volatilitu v důsledku delta varianty covid-19
Podle vedení Airbnb bude delta varianta koronaviru i nadále ovlivňovat chování cestovatelů – zejména počet a délku případných rezervací a jejich rušení. Ačkoli ve třetím čtvrtletí očekává nejsilnější čtvrtletní tržby v historii (díky růstu průměrné ceny ubytování za jednu noc), předpokládaný počet rezervovaných nocí a zážitků ve třetím čtvrtletí by měl být nižší než ve druhém a třetím čtvrtletí roku 2019.
Pokrok v očkování a omezení výskytu nových variant koronaviru budou proměnnými, které ovlivní výsledky společnosti ve třetím a čtvrtém čtvrtletí.
Airbnb zatím není schopné odhadnout, v jakém množství budou lidé ochotní cestovat na podzim. Právě tato nejistota, která zazněla z úst managementu, se tak projevila do negativního vývoje akcií Airbnb, který nastal v poobchodní fázi akciového trhu, po oznámení poměrně pozitivních hospodářských výsledků. I proto se akcie obchodují výrazně pod cenou, na kterou dosáhly krátce po svém vstupu na burzu v prosinci 2020.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.