Když jste trader, tak sníte o tom, aby vás obchodování na trzích jako je forex živilo na plný úvazek. K tomu ale potřebujete určitou výši kapitálu. Pokud ten kapitál nemáte, tak máte tyto možnosti:
buď si nějakou dobu počkat a na potřebný kapitál si našetřit z vlastního podnikání nebo zaměstnání,
pokud jste úspěšní tradeři, ale máte malý účet, tak můžete nabídnout svoji strategii ke kopírování nějaké komunitě traderů, kteří vám za to zaplatí,
vyhrát větší sumu peněz v loterii nebo případně získat z dědictví,
anebo zkusit získat kapitál u prop trading firmy, která vám kapitál poskytne po splnění předem daných kritérií.
Pokud vás napadla jako další možnost půjčit si na trading od kamaráda nebo od banky, tak na to prosím hodně rychle zapomeňte.
Riziko, že o peníze přijdete, zatímco vy budete muset půjčku splácet, je extrémně vysoké.
Pokud tedy nechcete dlouho čekat, než si sami na trading našetříte, jeví se prop trading firmy (což jsou firmy, které nabízí traderům svůj vlastní kapitál k obchodování, pokud splníte tzv. zkoušku, kdy musíte prokázat schopnost ziskově obchodovat) jako slibná možnost.
Sice tu je konflikt zájmů spočívající v tom, že většinu těchto firem živí hlavně poplatek z nesplněných zkoušek, což platí zejména v těch případech, kdy trader obchoduje pouze na demo účtu a daná firma jej na reálný kapitál nenapojí, ale nějaká šance to přece jen je.
Já jsem se rozhodl jít cestou, kterou popisuji v dalším textu.
Jaká kritéria pro výběr pro trading firmy jsem vzal do úvahy?
Abych si šance na splnění testu zvýšil, pečlivě jsem vyhodnotil kritéria požadovaného testu. Předem jsem přitom vyloučil všechny firmy, které chtějí dosažení zisku 10 % za měsíc. Toto mi v tuto chvíli s ohledem na moje zkušenosti přijde příliš náročné.
Rozhodl jsem se proto nakonec vyzkoušet firmu www.the5ers.com. Z nabídky firmy jsem si vybral program $100K Boot Camp, jehož výhodu vidím v tom, že na počátku se platí pouze symbolický poplatek 85 euro a zbytek (215 euro) se zaplatí až v případě splnění výzvy. Z tohoto pohledu na mě firma dělá dojem seriózního partnera, který nechce cíleně vydělávat na propadlých zkouškách. I samotná kritéria zkoušky se mi zdají realistická:
požadovaný zisk v každé fázi: 6 %,
maximální ztráta v každé fázi: 5 %,
maximální risk na jeden instrument: 2 %,
celkový počet fází testu: 3,
celková doba na splnění 3 fází: 12 měsíců.
Trader tedy má 12 měsíců na to, aby udělal celkem zisk 18 %. Délka jednotlivých fází není omezena a není ani stanoven minimální počet dní, kdy trader musí obchodovat. Celkově to tedy na první pohled působí dobře a tak jsem rozhodl, že se soutěže zúčastním.
Jak moje snažení dopadlo?
Obchodování jsem začal koncem srpna a v první fázi bylo potřeba na účtu o velikosti 25 000 USD vytvořit zisk 1 500 USD. To se mi podařilo splnit za necelý měsíc. Bylo to ovšem ve stylu nahoru dolů, jak ukazuje vývoj stavu účtu:
Několikrát jsem se ocitl příliš blízko hranici vyřazení, protože ztráta byla kolem 4 %. Tyto chvíle, kdy je účet ve ztrátě a vy ji pak musíte dohánět, jsou psychologicky velice náročné.
Když je účet ve ztrátě, prodlužuje se čas, kdy musíte obchodovat opatrně, abyste ztrátu dále neprohlubovali. Zároveň ale vzniká pokušení tu ztrátu dohnat co nejrychleji. Odolávání tomuto pokušení však stojí energii, kterou je naopak potřeba šetřit na dodržování stanoveného plánu.
První kolo výzvy se mi nakonec podařilo splnit povedeným obchodem na páru AUD/CHF, který přinesl celkem 1 200 USD.
S ohledem na průběh plnění se může zdát, že splnění prvního kola byla náhoda. Fakt je, že při těchto zkouškách se chovám trochu jinak, než na svém reálném účtě a touha mít test co nejdříve za sebou mě vede k vyššímu risku. Takový přístup je samozřejmě chyba s ohledem na to, že na celou výzvu je 12 měsíců. V dalším kole se pokusím na toto trochu více soustředit.
Závěr
První fáze je tedy za mnou a nyní zahajuji fázi číslo 2. V této fázi se obchoduje s kapitálem 50 000 USD, ostatní kritéria ke splnění zůstávají stejná, to znamená, že cílem je dosažení zisku 3 000 USD. Z tohoto pohledu to bude o něco náročnější na zvládnutí psychologických nástrah tradingu.
A jakou zkušenost máte s prop trading firmami Vy? Zkoušeli jste u některé získat kapitál? Podařilo se Vám to? Podělte se s námi v komentářích.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.