FinexAkcieVliv velkolepé sedmičky na index S&P 500 nebyl nikdy větší!
Vliv velkolepé sedmičky na index S&P 500 nebyl nikdy větší!
Navzdory smíšeným výsledkům, včetně výrazného poklesu akcií společnosti Tesla, má sedm technologických gigantů na index S&P 500 nebývalý vliv. Nyní tvoří téměř 30 % indexu - více než několik dalších sektorů dohromady.
Ne všechny akcie z velkolepé sedmičky (akcie Apple, Microsoft, Nvidia, Alphabet, Amazon, Tesla a Meta) dostávají aktuálně svým představám, ale to nezabránilo tomu, aby se tyto technologické akcie staly ještě většími v porovnání se zbytkem indexu S&P 500.
Navzdory slabým letošním výsledkům společností Apple a Tesla dosáhla tato skupina akcií v rámci široké rallye technologických akcií rekordní váhy v benchmarku amerického akciového trhu.
Velmi sledovaná skupina největších burzovních titulů nyní tvoří téměř 30 % indexu S&P 500, což je více než sektory průmyslu, spotřebního zboží, energií, materiálů, veřejných služeb a nemovitostí dohromady.
Největší zásluhu na růstu jejich váhy má Nvidia
Technologické giganty podpořila nejvíce společnost Nvidia, která si letos polepšila o více než 80 % díky velké poptávce po jejích čipech používaných při výpočetních výkonech umělé inteligence.
Společnost Meta vyskočila o 47 %, zatímco Amazon o 24 %. Společnosti Microsoft a Alphabet překonaly výkonnost indexu S&P 500 a Apple se pouze drobně propadl.
Skupinu letos zatížil zhruba 30% pokles akcií Tesla, protože se firma potýká se zpomalením poptávky po elektromobilech.
Investoři stále nemají jasno, zda mohou vsadit na trvalé oživení akcií Tesla. Tento titul je však z vyjmenované sedmičky nejmenší, proto má i jeho výkonnost na celou sedmičku nejmenší vliv.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.