FinexAkcieTyto akcie je na čase prodat! Proč nemá smysl je dále držet?
Tyto akcie je na čase prodat! Proč nemá smysl je dále držet?
Akvizice společnosti Playa Hotels společností Hyatt je zpečetěna. Byla tedy naplněna investiční teze a už není nutné akcie Playa Hotels dále držet, nebo ano?
Proč již nemá smysl akcie držet, i když je jejich cena jen kolem 13,25 USD za akcii?
V nedávné analýze bylo zmíněno, že by k akvizici potenciálně mohlo dojít, nicméně to ještě nebylo jisté, a cena akcií se tehdy pohybovala níže, cca 12 až 12,6 USD za akcii, tudíž zde byl i potenciál pro hezké zhodnocení.
Když už byla akvizice oznámena, příležitost dosáhnout nadprůměrného zhodnocení zmizela.
Aktuálně můžete dosáhnout maximálního zhodnocení ani ne 2 % a musíte počítat i s poplatky, takže spíše kolem 1 až 1,5 %. Maximální dosažitelná cena je 13,5 USD, což není o moc více než nynějších 13,25 USD za akcii.
Info
Finální odkoupení může proběhnout až za několik měsíců a když budete držet peníze v krátkodobých amerických dluhopisech, či na spořícím účtě, můžete klidně dosáhnout i lepšího zhodnocení.
Trh tedy informace efektivně zaceňuje a akcie se spíše vyplatí prodat.
Jednoduše řečeno, investiční příležitosti existují na trhu jen tehdy, když na něm existuje určitá míra nejistoty.
Jestliže vsázíte na odkoupení společnosti za vyšší než aktuální tržní cenu, musíte akcie nakoupit před tím, než k podobnému oznámení dojde.
Po zveřejnění oficiální dohody příležitost zaniká a akcie se nejspíše vyplatí okamžitě prodat, protože většina maximálního potenciálního zhodnocení již byla dosažena.
Pár slov na závěr
Úvaha, že by Playa Hotels mohla být odkoupena jiným provozovatelem hotelů kvůli tomu, že její tržní hodnota byla nižší, než hodnota jejich hotelových resortů, se ukázala jako správná.
Jestliže jste akcie Playa nakoupili, můžete si poblahopřát a pravděpodobně se již vyplatí vybrat zisky.
Pokud jste neinvestovali, můžete si z tohoto zajímavého příběhu vzít inspiraci a využít zkušenosti, až se objeví podobná investiční příležitost.
Analytik na volné noze a investor. Vždycky se zajímal o široké spektrum oborů. Baví ho získávat nové znalosti, snaží se pochopit a analyzovat fungování světa kolem něj, což ho zavedlo na střední škole až do světa investování.
Věnuje se analyzovaní společností z různých odvětví z celého světa, které mají zajímavý příběh a jsou často opomíjeny.
Rád čte různé knihy a články o investování, geopolitice či historii a snaží se v nich najít inspiraci pro svoje investiční teze. Největším vzorem mu je Peter Lynch, se kterým sdílí myšlenku, že nejdůležitější pro investovaní nejsou geniální znalosti matematiky, nýbrž selský rozum, logika, psychika a trpělivost.
Kromě studia ekonomie a financí se ještě stará o akciové portfolio v menší rodinné firmě.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.