FinexAkcieŠkoda Auto míří k nulovým emisím. Jak to chce do roku 2050 dokázat?
Škoda Auto míří k nulovým emisím. Jak to chce do roku 2050 dokázat?
Volkswagen zpřísňuje své ekologické cíle, což se dotkne také domácí Škody Auto. Ta se však nehodlá nechat zahanbit a sama podniká kroky, pro které si u koncernu vysloužila uznání!
Koncern Volkswagen (VW), pod jehož křídla spadá také mladoboleslavská Škoda, zavádí novou metodiku, která má snížit dopady jeho továren na životní prostředí.
Nový způsob výpočtu nese název Zero Impact Factory a je důležitou součástí plánů německé automobilky, která chce do roku 2050 snížit své celkové emise na nulu.
Aktualizovaná metodika se samozřejmě týká také tuzemské automobilky a jejích závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, kde doplní strategii GreenFuture.
Zero Impact Factory se týká hlavně odpadů, odpadních vod, spotřeby energetických surovin a emisních stop při výrobě jednotlivých modelů, přičemž důraz je kladen také na význam, množství a dopady různých druhů odpadů.
Podle mluvčí Škody Auto Kateřiny Boukalové to umožní automobilce lépe vyhodnocovat celkové ekologické dopady jejích provozních činností.
Co se týče spotřeby elektrické energie, vody a produkce oxidu uhličitého, Škoda od roku 2010 dokázala tyto ukazatele zlepšit o 41 %, 40 % a 66 %.
Úspěchů tuzemské automobilky v oblasti ekologizace provozu si všímá také mateřský Volkswagen (VW), který nedávno ocenil její inovativní přístup k použité vodě.
Škoda inovovala přístup ke znečištěné vodě z lakovny, kterou dříve bylo nutné odvážet do spalovny k energetickému využití.
Tuto vodu automobilka nově důkladně čistí a vrací do přírody, což v praxi umožnilo snížit produkci odpadů o 230 tun.
Jak už bylo zmíněno v úvodu, Škoda také podrobně sleduje emisní stopy různých modelů – u spalovacích a elektrických vozů podstatná část emisí pochází z odlišných zdrojů (rafinerie ropy vs. emise oxidu uhličitého vzniklé při výrobě baterií).
Významnou roli v energetických plánech domácí automobilky hraje také dění kolem mladoboleslavské elektrárny, jež postupně přechází výhradně na biomasu.
Tento krok má snížit celkové emise oxidu uhličitého až o 290 tisíc tun ročně, přičemž elektrárna již údajně podepsala dlouhodobou smlouvu na dodávky biomasy z ČR.
Zmínit je třeba i příklon k vlakové dopravě namísto kamionů, kdy vlaky využívají energii z obnovitelných zdrojů. Provoz v této oblasti je tak údajně bezemisní.
Ekologické ambice koncernu se dotýkají mnoha oblastí
Příklon k železniční přepravě – byť toto odvětví vlivem vysokých nákladů zažívá jednu z největších krizí za dlouhé roky – je však pouhou kapkou v moři.
Volkswagen také významně mění svůj přístup k lodní přepravě:
Šest z třinácti charterových lodí, jimiž koncern přepravuje své vozy přes severní část Atlantického oceánu, pohání šetrnější zkapalněný zemní plyn.
Dvě lodě z evropských námořních tras dokonce fungují na použité kuchyňské tuky a oleje.
Do budoucna se počítá s širším využitím paliv nefosilního původu, např. syntetického plynu, bio-LNG a dalších biopaliv.
Škodovka zase do roku 2030 cílí na to, aby se v každém vyrobeném autě nacházelo alespoň 40 kilogramů plastových částí pocházejících z recyklace.
Celkový vliv své provozní činnosti na životní srovnání chce domácí automobilka ve srovnání s rokem 2010 výhledově snížit o více než polovinu.
Chcete investovat do akcií automobilek včetně Volkswagenu (VW)? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.