Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Navzdory náročným podmínkám na trhu dosáhlo Notino 28% meziročního růstu tržeb. Podívejte se, jak se tato česká společnost stala evropským gigantem v kosmetice.
Největší evropský online prodejce parfémů a kosmetiky, Notino, dosáhl v posledním fiskálním roce (květen 2023 až duben 2024), rekordního růstu.
Společnost, kterou před 20 lety založil Michal Zámec, dosáhla tržeb ve výši 1,34 miliardy eur, což představuje 28% meziroční nárůst navzdory náročným podmínkám na maloobchodním trhu.
Největším trhem společnosti se stalo Polsko, které se na tržbách podílelo z 15 %, následované Českou republikou se 14 %. Společnost působí na 27 evropských trzích a zaměřuje se na rozšiřování své přítomnosti, přičemž nejvýznamnější nárůst tržeb o 108 % zaznamenala v Estonsku a o 82 % ve Švýcarsku.
Dalším klíčovým trhem Notina je Itálie, která se na celkových tržbách podílí 8,6 %. Nové poloautomatizované distribuční centrum v Miláně zvýšilo efektivitu přepravy v Itálii a dalších jihoevropských zemích.
Význam polského trhu pak podtrhuje nové distribuční centrum v polském Głuchowě.
V uplynulém roce společnost odeslala 26 milionů balíků, což představuje 20% nárůst oproti předchozímu roku, a prodala 75 milionů výrobků, přičemž nabízela 100 000 položek od 2 700 značek.
Prodej parfémů tvoří polovinu celkových tržeb, což podtrhuje silnou pozici společnosti Notino na trhu.
Společnost investovala do technologických inovací, aby udržela kvalitu služeb a připravila se na růst. Až 40 % objednávek je zpracováváno pomocí automatizované balicí linky, která snižuje množství plastového odpadu o 90 %.
Generální ředitel Zbyněk Kocián poznamenává, že rostoucí objemy objednávek jsou výzvou pro interní IT systémy a logistiku, což vyžaduje neustálé technologické přizpůsobování.
Notino také expanduje na francouzský trh, který je známý jako rodiště parfémů, což může posílit jeho pozici na evropském trhu a vytvořit nové příležitosti k růstu.
Ze strategického hlediska Notino nedávno prodalo svůj podíl v logistické skupině Packeta, čímž získalo odhadovaný zisk 1,5 miliardy korun, a investovalo do startupu Talentpilot, zaměřeného na vytváření lepšího pracovního prostředí.
Notino také patří mezi deset nejlepších na prestižním žebříčku TOP 500 Cross-Border Retail Europe a časopis Forbes ji vyhlásil Digitálním hrdinou roku 2023. Společnost se zaměřuje na propojení krásy s technologiemi, příkladem je služba My Discovery Box a virtuální zrcadlo pro zkoušení kosmetiky.
Díky těmto úspěchům a ambicím na další expanzi se Notino stává klíčovým hráčem na evropském trhu s kosmetikou a parfémy.
Jeho strategie kombinující technologické inovace, expanzi na trhu a silnou orientaci na zákazníka by mohla sloužit jako vzor pro další společnosti v oboru.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.