Zatím jste si přečetli pouze 13 % článku. Chcete-li si přečíst zbývajících 87 % článku, staňte se Premium členem!
Proč vás tradiční ukazatele, jako je P/E poměr, mohou při oceňování růstových akcií klamat a jak převést budoucí potenciál do aktuálního ocenění firmy.
Na trhu je značné množství firem, které preferují růst a soustředí maximum svých zdrojů na vytvoření co největší hodnoty v budoucnu na úkor současné ziskovosti.
Zkušení investoři, nicméně hledí do budoucna, tudíž do firmy investují i přesto, že aktuálně negeneruje vyšší zisky ani nevrací kapitál akcionářům, jestliže důvěřují strategii firmy a jejímu přínosu ještě vyšších zisků za několik let.
Kvůli nižší ziskovosti můžou být klasické ukazatele na první pohled velmi zkreslené.
Pokud byste se na Amazon v minulých 15 letech dívali jen z hlediska P/E poměru, zdál by se vám velmi drahý oproti zbytku trhu a asi byste si ho pro investici nevybrali, nicméně firma za tu dobu porazila svojí návratností veškeré indexy.
Jak tedy oceňovat firmy, které jsou ještě ztrátové, ale mají velmi dobrý růst tržeb?
Co dělat v případě, že firma má již zaběhlé divize generující zisky, avšak celkovou ziskovost snižují náklady na rozvoj nových růstových divizí?
Firmy soustředící se na růst mají často velmi vysoké ukazatele jako P/E, EV/EBITDA právě díky nižší aktuální ziskovosti, proto se vyplatí použít jiné metody. Navíc když je firma ve ztrátě, tak se tyto nástroje vůbec použít nedají.
Zatím jste si přečetli pouze 13 % článku. Chcete-li si přečíst zbývajících 87 % článku, staňte se Premium členem!
Analytik na volné noze a investor. Vždycky se zajímal o široké spektrum oborů. Baví ho získávat nové znalosti, snaží se pochopit a analyzovat fungování světa kolem něj, což ho zavedlo na střední škole až do světa investování.
Věnuje se analyzovaní společností z různých odvětví z celého světa, které mají zajímavý příběh a jsou často opomíjeny.
Rád čte různé knihy a články o investování, geopolitice či historii a snaží se v nich najít inspiraci pro svoje investiční teze. Největším vzorem mu je Peter Lynch, se kterým sdílí myšlenku, že nejdůležitější pro investovaní nejsou geniální znalosti matematiky, nýbrž selský rozum, logika, psychika a trpělivost.
Kromě studia ekonomie a financí se ještě stará o akciové portfolio v menší rodinné firmě.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham