Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

IPhony za hubičku: Apple láká zákazníky masivními slevami

Po slabém prvním čtvrtletí, kdy Apple čínský trh pomalu ztrácel, v dubnu prodeje iPhonů vzrostly. Co může agresivní cenová politika přinést?

IPhony za hubičku: Apple láká zákazníky masivními slevami
Zdroj: depositphotos.com

Apple zaznamenal v Číně výrazné oživení v prodejích iPhonů díky agresivnímu snižování cen.

Tento krok přinesl působivé výsledky, když dodávky mobilních telefonů zahraničních značek, převážně iPhonů, v dubnu dosáhly na 3,489 milionu kusů.

Údaje zveřejnila Čínská akademie informačních a komunikačních technologií (CAICT), výzkumná instituce spadající pod ministerstvo průmyslu a informačních technologií. Data ukazují na pozoruhodné zlepšení ze skromného 12% růstu zaznamenaného v březnu.

Čínský trh je citlivý na ceny

Znovuobjevení Applu na čínském trhu přichází po náročném startu do roku 2024. V prvním čtvrtletí ztratil technologický gigant vedoucí pozici na čínském trhu s chytrými telefony, přičemž dodávky se propadly o 24 %.

Apple čelil tvrdé konkurenci místních značek, zejména Huawei, která ve stejném období zaznamenala téměř 70% nárůst prodejů, díky úspěšnému uvedení řady Mate 60 na trh.

Hospodářský pokles v Číně, charakterizovaný zhoršující se úrovní příjmů i vyhlídkami na zaměstnání jako takové, přiměl spotřebitele k větší spořivosti a vyhledávání slev na širokou škálu produktů, včetně chytrých telefonů.

V reakci na tyto ekonomické tlaky začal Apple a jeho maloobchodní partneři snižovat ceny, což je strategie, která se v březnu začala vyplácet, jak ukazují údaje CAICT.

Aktuální vývoj akcií Apple

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Apple Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Výrazné snižování cen funguje

Strategie snižování cen dosáhla v poslední době nové intenzity. Apple minulý týden oznámil, že do 28. května sníží ceny některých svých chytrých telefonů na e-commerce platformě Tmall, která patří společnosti Alibaba, až o 23 %.

Podobné slevy byly uplatněny i na JD.com, dalším významném webu pro online nakupování.

Poznámka

Tato bezprecedentní snížení cen byla součástí širší kampaně spuštěné během každoročního nákupního festivalu “618”, druhé největší online nákupní akce v Číně, která obvykle probíhá od konce května do poloviny června.

V důsledku těchto slev se nyní iPhone 15 dostal do stejné cenové kategorie jako smartphony vyráběné místními giganty Xiaomi a Huawei.

Analytici z Jefferies poznamenali, že tato výrazná snížení cen jsou pro Apple jedinou možností, jak obhájit svůj podíl na čínském trhu. Domnívají se, že Apple vyvinul značný cenový tlak na místní značky, zejména na vlajkové modely Huawei.

Slevy Applu mají vliv na celý trh chytrých telefonů

Zatím se zdá, že strategie funguje dobře. V dubnu prodeje dosáhly téměř 3,5 milionu kusů, což znamená 52% nárůst.

Dodávky iPhonů do Číny v milionech kusů v letech 2023 a 2024
2023 2024
Leden 9 5,5
Únor 3,6 2,4
Březen 3,3 3,7
Duben 2,3 3,5
Zdroj dat: bloomberg.com

Analytici dále naznačují, že tento cenový tlak nejen pomůže Applu získat zpět ztracený podíl na trhu, ale také donutí jeho konkurenty snížit ceny, což může vést k širší cenové válce v segmentu špičkových chytrých telefonů.

“Slevy na high-endové modely by se mohly protáhnout až do třetího čtvrtletí roku 2024, což bude tlačit na marže všech výrobců chytrých telefonů,” dodali.

Tím, že Apple zpřístupňuje své prémiové produkty cenově citlivým spotřebitelům, se snaží získat zpět svou dominanci na jednom z nejdůležitějších trhů.

Úspěch této strategie bude mít pravděpodobně širší dopady na globální trh s chytrými telefony.

Pokud se přístup společnosti Apple ukáže jako účinný, mohou podobnou taktiku přijmout i další mezinárodní značky, aby mohly konkurovat na trzích citlivých na cenu.

Naopak místní značky možná budou muset inovovat a diferencovat svou nabídku, aby si udržely konkurenční výhodu a nesnížily své ziskové marže.

Kromě prodejů Applu ožívají i jeho akcie, které začaly rok poklesem, ale v posledním měsíci připsaly skoro 10 %.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
1
0

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.