Měsíc září nebyl pro akcie Apple pozitivní. Od svého vrcholu dne 1. 9. 2020, kdy cena Apple dosáhla 134 USD za akcii, cena klesala a na konci září uzavřela na 116,3 USD.
Není to žádný dramatický pokles a nutno říci, že spolu s populárním “jablíčkem” klesaly také americké a další akciové indexy. Například NASDAQ za stejnou dobu klesl ze svého historického vrcholu na hodnotě 12 459 přibližně o 8 % a měsíc září uzavřel na 11 360.
Kromě celkového ekonomického útlumu, který souvisí s opatřeními kvůli koronaviru, může tento pokles také souviset s nejistotou, kterou pro investory znamenají americké prezidentskévolby. Ty proběhnou 3. 11. 2020. Investoři jsou proto celkově opatrnější, a je možné, že ještě ani v říjnu se žádného většího růstu nedočkáme.
Poznámka
Kromě toho tu je nedořešená záležitost dalšího podpůrného balíčku, který v USA stále nebyl schválen.
Páteční data z amerického trhu práce rovněž příliš optimistická nebyla, protože americká ekonomika za měsíc září vytvořila jen 661 tisíc nových pracovních míst, zatímco očekávání analytiků bylo 850 tisíc nových míst.
Bude proto zajímavé sledovat, jak si v této situaci povede Apple.
Proč analytici předpovídají, že akcie Apple budou růst?
Firma je finančně velice zdravá, je známá svojí schopností inovovat a být před konkurencí. Tradičně silné cash flow umožní společnosti přežít i v dočasně nepříznivých časech.
Pro příští rok se očekává nárůst výnosů o přibližně 10 % vůči roku 2020. Kromě toho data napovídají , že Apple bude dále zvyšovat svůj tržní podíl v Evropě i v Číně.
Zdá se tedy, že Apple má proti koronaviru účinný recept. Není proto divu, že analytici Morgan Stanley doporučují akcie Apple ke koupi s průměrnou cílovou cenou na hodnotě 130 USD v průběhu příštích 12 měsíců.
Poznámka
Investiční banka Morgan Stanley proto aktuální pokles ceny vidí jako zdravou korekci před zahájením prodeje iPhone 12.
Apple totiž chystá na 12. října zahájení prodeje svého nového iPhonu 12. Každé zveřejnění nového produktu je pro příznivce této značky ostře sledovaná událost.
Případný úspěch zaváděcí akce může vyvolat zajímavý růst ceny těchto akcií.
Firma se na prodej nového modelu patřičně připravuje. Za poslední měsíc Apple znovu otevřel v USA 57 prodejních míst. Z celkového počtu 512 obchodů, které se musely kvůli koronaviru dočasně uzavřít, je v USA znovu otevřeno již 446 prodejen.
A co vy, chystáte se také využít této příležitosti? Podělte se s námi o svůj názor v komentářích.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.