FinexAkcieZoufalý krok, nebo geniální tah? Tento gigant se inspiruje Applem a masivně sází na umělou inteligenci
Zoufalý krok, nebo geniální tah? Tento gigant se inspiruje Applem a masivně sází na umělou inteligenci
Dell se pokouší oprášit svou slávu na trhu PC s odvážnou změnou značky inspirovanou Applem. Dokáže nový přístup a zaměření na umělou inteligenci přilákat zákazníky?
Dell se pokouší o návrat na trh osobních počítačů, a to tak, že si do značné míry vypůjčuje know-how z marketingového manuálu Applu.
Společnost na veletrhu CES oznámila významnou změnu značky, při níž vyřadila zažité názvy jako XPS a Inspiron ve prospěch zjednodušených úrovní: Dell, Dell Pro a Dell Pro Max.
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Cílem tohoto kroku je zmodernizovat nabídku a přitáhnout pozornost na pomalu rostoucím trhu. Dell ale zároveň sklízí kritiku za to, že strategie působí spíše odvozeně než inovativně.
Dell se rozhodl pro změnu v době, kdy se trh s osobními počítači potýká s poklesem prodejů.
Zatímco serverový byznys společnosti je na vzestupu a dosahuje 80% meziročního růstu, prodeje osobních počítačů se propadly o 18 %.
Známý návod k použití: Dell následuje příkladu Apple
Změna značky odráží dobře známou konvenci pojmenování iPhonů, která používá jednoduché, ale hierarchické úrovně jako “Pro” a “Max”, které signalizují prémiovou kvalitu a výkon.
Tento přístup však okamžitě vyvolal skepsi.
Novináři na veletrhu CES otevřeně zpochybňovali originalitu strategie Dellu, poukazovali na paralely s Applem a vyjadřovali pochybnosti o schopnosti odlišit společnost na konkurenčním trhu.
Vedení Dellu toto rozhodnutí obhajovalo a tvrdilo, že “nikdo nevlastní slova jako pro nebo max”, a odvolávalo se na rozsáhlý průzkum mezi zákazníky, který tuto změnu podpořil.
Podle společnosti zjednodušení úrovní produktů lépe odpovídá preferencím zákazníků a pomáhá efektivněji informovat o hodnotě jejích nabídek.
Kritici však tvrdí, že Dell přijetím strategie pojmenování, která je tak úzce spojena se společností s Cupertina, riskuje oslabení identity své značky.
Velká sázka na umělou inteligenci: může být hnacím motorem oživení osobních počítačů?
Změna značky Dell není jen o estetice – je to také snaha o získání pozice v blízké budoucnosti počítačů poháněných umělou inteligencí.
Serverová divize společnosti s umělou inteligencí je světlým bodem, meziročně vzrostla o 80 % a za poslední rok podpořila více než 50% růst akcií Dell.
Tento růst odráží silnou poptávku po infrastruktuře podporující umělou inteligenci, a to i přesto, že prodeje tradičních osobních počítačů nadále klesají.
Širší trh s osobními počítači se stále propadá a prodeje osobních počítačů Dellu za poslední rok klesly o 18 %.
Info
Analytici v oboru jsou však ohledně dlouhodobého potenciálu počítačů s umělou inteligencí optimističtí a předpokládají, že do konce roku 2025 budou zařízení s umělou inteligencí představovat 40 % celosvětových dodávek osobních počítačů.
Úkolem Dell je překlenout propast mezi dnešní slabou poptávkou a zítřejším očekávaným oživením a zároveň si udržet relevanci v ekosystému, který je stále více poháněn umělou inteligencí.
Dell sází na to, že mu jeho zjednodušená produktová řada v kombinaci s odbornými znalostmi v oblasti serverové technologie AI umožní získat podíl na trhu, protože se AI stane standardní součástí spotřebitelských a firemních počítačů.
Úspěch však závisí na schopnosti dodávat inovativní produkty, které se skutečně odlišují od konkurence.
Jakým rizikům Dell čelí?
Trh s osobními počítači je vysoce konkurenční a krok Dellu ke zjednodušení své nabídky by mohl být vnímán spíše jako projev zoufalství než inovace.
Kritici varují, že společnost může mít problém vzbudit zájem o své produkty, pokud rebranding nebude doprovázen významným pokrokem v designu a funkčnosti.
Současně však zaměření Dellu na růst založený na umělé inteligenci nabízí značný potenciál růstu.
Úspěch společnosti na trhu serverů s umělou inteligencí ji staví do dobré pozice pro využití širšího přijetí technologií umělé inteligence, a to jak v datových centrech, tak ve spotřebitelských zařízeních.
Pokud Dell dokáže využít své odborné znalosti v oblasti umělé inteligence a dodávat špičkové osobní počítače, které budou mít u zákazníků ohlas, může se mu podařit vyrovnat klesající prodeje na tradičních trzích a znovu se prosadit jako lídr v oboru.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.