V dnešní digitální době, kdy je každý člověk denně zahlcován velkým množstvím informací jak ze svého okolí, tak z chytrých telefonů a počítačů, je důležité se zastavit a zamyslet se nad tím, odkud se k nám tato data dostávají, kde jsou uchovávána a kdo tento tok informací spravuje? Odpovědí na tyto otázky je tzv. cloudová infrastruktura. V dnešní digitální době se jedná o jeden z nejrychleji rostoucích segmentů, jehož tržby loni dosáhly neuvěřitelných 178 miliard USD. Pojďme si tedy tento relativně nový tržní segment představit.
Co je to cloud?
Jedná se o samostatný ekosystém, který je tvořen mnoha servery po celém světě. Každý z těchto serverů má svůj vlastní účel, ale také plní účel v rámci celé sítě. Některé fungují jako uložiště dat, jiné slouží ke zpracování informací, nebo k jejich obsluze a prezentaci pro určitá média. Existují čtyři základní druhy cloudu:
veřejný cloud – nabízí služby veřejnosti přes internet
privátní cloud – není veřejný a nabízí služby pouze v rámci omezeného přístupu
hybridní cloud – vytváří most mezi veřejným a privátním cloudem a zajišťuje výměnu dat
komunitní cloud – určený pro ukládání, zpracování a sdílení dat mezi organizacemi (vládní, podnikové)
Aby mohli lidé používat internet, počítače, chytré telefony, různé aplikace, které jim mají zjednodušit život, je potřeba veškerá dat ukládat, zpracovávat, vyhodnocovat, analyzovat a prezentovat. Právě k těmto činnostem slouží cloud a cloudová infrastruktura zajišťuje komunikaci mezi jednotlivými servery. A právě tento novodobý obor podnikáním je velkým lákadlem jak pro menší softwarové firmy, tak (především) pro technologické giganty.
Trh s cloudovou infrastrukturou v loňském roce vzrostl o 50 miliard USD na hodnotu 178 miliard USD. Tento nárůst reflektuje trend společnosti, kdy vinou protiepidemických vládních opatření, lidé přestali vyhledávat osobní kontakt a začali jej nahrazovat kontaktem virtuálním. Z této změny sociálních vztahů profitují především technologičtí giganti jako jsou Amazon s tržním podílem 33 %, Microsoft s podílem 22 % a Google s podílem na cloudovém trhu 9 %.
Tržní segment s cloudovou infrastrukturou nabízí i mnoho možností, jak tuto virtuální síť rozšiřovat, jak jí zrychlovat a jak dosahovat větší kapacity datových uložišť. I z těchto důvodů společnost Canalys predikuje rychlý rozvoj tohoto odvětví lidské činnosti a očekává v roce 2022 nárůst tržeb za pronájem cloudové infrastruktury na 191,7 miliardy USD.
Závěr
Technologičtí giganti na tomto trhu nepůsobí pouze jako stavitelé infrastruktury, ale díky programovým nástrojům také jako tvůrci cloudového prostředí. Díky těmto softwarovým aplikacím a prostředím pro programátory, se otevírá další podnikatelská možnost pro střední a malé firmy, které díky vlastním znalostem programování a cloudové infrastruktury, mohou vytvářet zcela personalizované hybridní a komunitní cloudy. Díky širokému poli působnosti a vlivu cloudu na lidský život je dosti pravděpodobné, že se v brzké době dočkáme mnohem dramatičtějšího rozvoje tohoto tržního segmentu, než jsme pozorovali doteď.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.