FinexAkcieČeská firma exkluzivním partnerem Nvidie! Pomůže rozšířit AI v Evropě
Česká firma exkluzivním partnerem Nvidie! Pomůže rozšířit AI v Evropě
Nvidia podniká kroky s cílem rozšířit své továrny na umělou inteligenci v Evropě. Vybrala si pro to exkluzivního partnera – českou firmu M Computers! Co to znamená pro region?
Nvidia (NVDA) se chystá dodávat do Evropy tzv. továrny na umělou inteligenci, které by mohly sehrát důležitou roli v širší adopci AI mezi lidmi.
A klíčovou roli v tom sehrají Češi!
Koncept továren na AI představil Jensen Huang, CEO Nvidie, na loňském veletrhu Computex v Tchaj-peji.
S uvedením konceptu do praxe technologickému gigantovi pomůže český partner, který získal exkluzivní licenci na realizaci těchto zařízení ve východní Evropě.
Cílem Nvidie je zřídit v každé východoevropské zemi alespoň jednu továrnu na umělou inteligenci. Firma cílí především na státní klientelu.
Společnost se zasazuje o to, aby státy vyvíjely vlastní velké jazykové modely (LLM), které tvoří páteř služeb AI, jako je ChatGPT nebo nově představený DeepSeek.
Petr Plodík, obchodní ředitel M Computers, vyjádřil předsvědčení, že si Nvidia pro východní Evropu vybrala spolehlivého partnera.
Angažmá českého subjektu v rozšíření umělé inteligence v Evropě jde ruku v ruce se současným trendem, kdy stále více zemí vyvíjí své vlastní jazykové modely.
Zaměření na domácí obyvatelstvo a jeho jazyková specifika je krokem k větší technologické nezávislosti dané oblasti i širšímu rozšíření AI mezi běžnými lidmi.
Španělsko již představilo model speciálně upravený pro španělštinu, který se trénuje na superpočítači MareNostrum v Národním superpočítačovém centru v Barceloně.
Svou vlastní továrnu na umělou inteligenci založenou na superpočítačích Nvidia si pořídilo rovněž Dánsko.
Poznámka
Co se týče východoevropského regionu, Plodík se zmínil o dvou vážných poptávkách z vládního sektoru, podrobnosti však uvést odmítl.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.