Ahojte traderi. Toto je môj prvý článok pre Finex.cz a tak by som sa rád pozrel na dominanciu Bitcoinu.
Dominancia BTC
Je to jeden zo základných grafov, ktoré na kryptomenách sledujem. Dnes už nestačí sledovať len jednotlivý altcoin či bitcoin samotný na to aby sme vedeli kam by sa trh mohol pohnúť. Trading kryptomien sa stáva čím ďalej kompexnejší.
Ja osobne sledujem na kryptomenách niekoľko základných grafov, kým si urobím obrázok o tom v akej kondícii je trh. Samozrejme sledujem Bitcoin, CME futures na Bitcoin, graf celkovej kapitalizácie, graf kapitalizácie altcoinov a práve bitcoinovú dominanciu.
Bitcoinová dominancia nám ukazuje koľko % z celkovej kapitalizácie tvorí práve Bitcoin.
Ak sa dominacia zvyšuje, tak to znamená, že do Bitcoin ide viac financií ako do altcoinov a naopak. Alebo že přetýkají financie práve medzi Bitcoinom a altcoiny.
Denný graf
Myslím si, že pred halvingom a možno aj v období okolo halvingu práve budeme dokončovať celý cyklus bitocinovej dominancie. Momentálne sa na dennom grafe nachádzame v channeli a tvoríme korekciu. Akonáhle ju však dokončíme, tak by mal prísť absolútne finálny a posledný rast celého tohto cyklu, ktorý trvá od začiatku roka 2018.
Mne osobne to vychádza práve na obdobie halvingu. Potom by mala začať korekcia celého cyklu. Pozor nemyslite si, že teraz Bitcoin musí po halvingu len klesať, ale znamená to to, že altcoiny by mohli mať väčší priestor.
Nižší timeframe
Myslím si, že na nižšom timeframe má ešte dominancia priestor na pokles. Ako potvrdenie rastu by som bral až prieraz hornej trendovej čiary a od toho sme popravde ďaleko. Celkový prepad sa však na chvíľu zastavil avšak myslím si, že po menšej prestávke bude pokračovať.
Graf dominancie je extrémne dôležitý ukazatel a vždy mi vie dať dôležité informácie o tom či sa oplatí špekulovať nad altcoinami, alebo nie. Je to veľmi dôležitá puzzle, ktorý nám potom dotvorí celkový obraz o trhu.
Od roku 2014 aktívne obchodujem najmä kryptomeny na základe technickej analýzy. Rád využívam rôzne variácie technickej analýzy od price action cez breakouty, elliotove vlny, harmonické patterny a podobne.
Okrem kryptomien obchodujem aj komodity, futures či akciové indexy. Mojim cieľom je rozširovať povedomie o kryptomenách a prinášať hodnotné informácie celej komunite.
Okrem tradingu je mojím osobným a srdcovým projektom Trader 2.0. Po niekoľkých rokoch v kryptomenách som sa rozhodol vytvoriť si vlastnú cestu. Trader2.0 je vzdelávací projekt, kde sa zameriavam na prvý kontakt človeka s Bitcoinom až cez návody, tipy a triky, úvod do tradingu až po pokročilé technické analýzy, money management a psychológiu tradingu.
Mojím cieľom je uľahčiť ľuďom vstup do kryptomien a napomáhať im pri ich ceste. Mám rád príslovie: obchodovanie nie je VY vs. TRH, ale VY vs. VY
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.