Americká společnost Apple v polovině tohoto týdne oznámila dlouho očekávané výsledky za poslední čtvrtletí loňského roku.
A investoři si mnou ruce – firma dosáhla rekordního obratu a čistého zisku, přičemž většina analytiků je toho názoru, že má Apple ještě spoustu prostoru k dalšímu růstu.
Rekordní obrat a čistý zisk
Firma pod vedením Tima Cooka vykázala tržby ve výši 91,8 miliard dolarů, což znamená meziroční nárůst o 9 %. Čistý zisk byl 22,2 miliard dolarů.
Jedná se o zcela bezprecedentní výsledky a absolutní rekord v obou kategoriích. Společnost také odkoupila své akcie v hodnotě 20 miliard dolarů a další 3,5 miliardy vyplatila svým akcionářům na dividendách.
Prodeje nových iPhonů poslaly tržby nahoru
Více než 60% podíl na obratu (55,96 miliard dolarů) tvořily prodeje nových iPhonů 11 a 11 Pro, čímž značně překročily odhad.
61 % všech tržeb měly údajně na svědomí prodeje mimo Spojené Státy. Apple může těšit také rostoucí zájem o jeho služby (12,72 miliard) a nositelnou elektroniku spolu s příslušenstvím (10,01 miliard), kde je velký zájem zejména o AirPods a Apple Watch.
Pokles naopak zaznamenaly prodeje Macu a iPadu. Poslední čtvrtletí je samozřejmě čtvrtletím svátečním, je tedy vidět, o co byl na Vánoce největší zájem.
V současnosti je po celém světě 1,5 miliardy aktivních zařízení Applu. Dle vedení firmy se jedná o silný doklad spokojenosti, angažovanosti a věrnosti zákazníků, který také poslouží jako hnací motor pro další růst.
Tim Cook a koronavirus
Ředitel společnosti Apple Tim Cook se také vyjádřil k tématu současné epidemie nového koronaviru 2019–nCoV v Číně. Dle jeho slov firma situaci bedlivě sleduje a posílá finanční prostředky skupinám, které se snaží zastavit jeho šíření.
V současnosti jsou v Číně zavřenéjiž tři Apple Story, přičemž Apple údajně zůstává v bezprostředním kontaktu se svými zaměstnanci v postižených oblastech.
Ahoj! Jmenuji se Bogdan Heinz a finanční trhy mě nepřestávají fascinovat již od roku 2017. Mezi mé hlavní oblasti zájmu zde patří Forex a dlouhodobé investování do akcií. Aktuálně také pozvolna expanduji do světa opcí.
Na světě investic mě uchvátil zejména příslib finanční nezávislosti spolu s rozmanitostí a také velkou dávkou nepředvídatelnosti, kdy si úspěch musíte opravdu zasloužit. Troufám si tvrdit, že pokud dokážete správně pochopit tržní zákonitosti, úplnou finanční svobodu budete mít na dosah ruky.
Redaktorská činnost pro Finex mi umožňuje realizovat hned dva koníčky – kromě již zmíněného zájmu o trhy také mou odvěkou lásku ke psaní.
V rámci tvorby mám možnost růst, získávat nové znalosti a tyto znalosti pak předávat dál, což je nejdůležitější. Svou příslovečnou trochou do mlýna bych takto chtěl přispět k vybudování nejčtenějšího a nejkvalitnějšího finančního magazínu v našich končinách.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.