Poprvé v historii Apple překonaly čtvrtletní příjmy hranici 100 miliard. Americký gigant s nakousnutým jablkem ve znaku meziročně zvýšil prodeje o neuvěřitelných 21 %. Všechny produkty vykázaly růst prodejů. Ale i přes skvělé výsledky akcie Apple nerostou, jak je to možné?
Příjmy z iPhonů: 65,6 miliard dolarů (očekávání 59,8 miliard dolarů)
Příjmy z iPadů: 8,44 miliard dolarů (očekávání 7,46 miliard dolarů)
Meziročně se v zásadě ve všech kategoriích pohybujeme v růstu kolem 20 %, u iPadů je to až neuvěřitelných 41 %.
Na základě skvělých výsledků Apple zaručil dividendu ve výši 0,205 dolarů na akcii. Ovšem akcie Apple nejsou podstatné kvůli dividendám, ale kvůli dlouhodobému růstu. Podívejte se sami na grafu níže (třeba na období 5 let).
Jak je vidět výše, výsledky jsou skvělé. Apple vytvořil nový rekord v příjmech a všechna data jsou nad očekáváním (očekávání dle analytiků CNBC). Kde je tedy problém?
Pro zajímavost, právě i CNBC ve zprávě o rekordním kvartále Apple propad akcií nijak nekomentuje, v obsáhlém článku mu věnuje jen jednu větu/odstavec “Apple stock dropped 2% in extended trading”, tedy “Akcie společnosti Apple poklesly o 2 %”.
Vzhledem k tomu, že skutečně nepřišla žádná negativní zpráva, tak důvod může být v zásadě jen jeden. Očekávání investorů byla ještě vyšší a zveřejněné hodnoty Applem již byly součástí ceny.
U Apple se také hodně spekuluje o virtuální realitě a elektromobilech. Během konferenčního hovoru, kde CEO – Tim Cook zveřejňoval výsledky, padlo několik dotazů právě na tyto oblasti a analytici nedostali žádnou odpověď.
Investoři Apple očekávali ještě lepší výsledky nebo nějakou dodatečnou informaci ke zveřejněným výsledkům. Z tohoto pohledu nebyly představy investorů naplněné a cena akcií Apple klesla.
Pokud se podíváme na akcie Apple, tak si všimněte například extrémně vysoké hodnoty P/B. Ta ukazuje poměr ceny na trhu k účetní hodnotě. U Apple je hodnota P/B extrémně vysoká a znamená to, že na ceně Apple akcií se z velké části podílí goodwill (jméno firmy, vztah se zákazníky a podobně). To znamená, že se značkou Apple jsou hodně spojené i emoce, a to obecně zhoršuje klasické analytické nástroje predikce trhů.
A co si o akciích Apple myslíte vy? Investujete do nich, nebo vás na nich něco odrazuje?
S tradingem jsem aktivně začal v roce 2011, kdy jsem si otevřel první reálný obchodní účet. Po cca ročních zkušenostech s krátkodobými obchody na forexu jsem se přesunul na opce, později zamířil na akcie a komodity.
Dnes mám trading jako koníček a i z těchto důvodů vyhledávám dlouhodobé investice napříč instrumenty. Obchodování je mým dlouhodobým zájmem, o čemž svědčí i moje bakalářská a diplomová práce věnová forexu a tvorbě fundamentální a technické analýzy pro co nejpřesnější predikci. I když se obchodování nevěnuji na plný úvazek, působím ve financích a s chutí publikuji i na těchto webových stránkách.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.