Root je mladá společnost, která chce způsobit revoluci v pojištění vozidel v USA. Jakým způsobem? Eliminuje používání kreditního skóre při stanovování cen pojistných smluv pomocí dat založených na chování řidičů.
Od vstupu na burzu (více o IPO – první veřejné nabídce akcií) v říjnu 2020 se však pojišťovně nedaří, její akcie klesly o více než 70 %. Poslední čtvrtletí společnosti příliš neprospělo, když se její tržby propadly a čistá ztráta za čtvrtletí byla čtyřikrát vyšší než ve stejném období loňského roku.
Mladá pojišťovna zažívá porodní bolesti, protože rozšiřuje své služby po celých Spojených státech, což je spojeno se značnými náklady. Root má sice růstový potenciál, ale na jeho cestě se nacházejí také překážky, které musí překonat.
Root využívá telematiky ke spravedlivému stanovení ceny pojistných smluv
Cílem pojišťovny je odstranit používání kreditního skóre při podepisování pojistných smluv. Věří, že pojištění by mělo být založeno na chování za volantem, a nikoliv na demografických údajích, a toho dosahuje pomocí telematiky. O co se jedná?
Poznámka
Telematické zařízení uvnitř vozu (přímo nainstalované, nebo třeba smartphone) shromažďuje údaje o jízdě, které mohou pojišťovnám pomoci nahlédnout do řidičských návyků. Jednou z prvních pojišťoven, která tuto moderní technologii začala využívat, byla v roce 2011 pojišťovna Progressive.
Root věří, že díky modelu tvorby cen na základě chování dokáže stanovit spravedlivější ceny pojištění. Společnost na rozdíl od minulosti využívá k agregaci těchto dat různých senzorů v mobilním telefonu zákazníka – není třeba instalace telematického zařízení. Tato data následně prochází algoritmy strojového učení, které je používá ke stanovení ceny pojistných smluv.
Společnost se nachází stále teprve na začátku své cesty
Ve svém posledním vykázaném výsledkovém období zaznamenal Root nárůst předepsaného pojistného o 24,5 % na 177 milionů dolarů. V tomto ohledu společnost pokračuje v expanzi. Objem čistého vybraného pojistného se však snížil o 30 % na 81,2 milionu dolarů. V důsledku toho klesly tržby o 26 % na 90 milionů dolarů a společnost vykázala čistou ztrátu 179 milionů dolarů. To představuje nárůst oproti čisté ztrátě 39 milionů dolarů ve stejném čtvrtletí loňského roku.
Největší vliv na společnost Root měla v tomto čtvrtletí změna struktury zajištění. Zajištění si lze představit jako pojištění, které nakupují pojišťovny. Společnosti jako Root využívají zajištění k rozložení rizika, což může omezit jejich maximální ztrátu v případě katastrofy.
Root využívá zajištění k ochraně před nadměrným rizikem a tvrdí, že je klíčem k jejímu kapitálově nenáročnému modelu podnikání. Společnost uvádí, že změna struktury zajištění je součástí jejího vyvíjejícího se přístupu ke struktuře zajištění, který umožňuje růst objemu vybraného pojistného bez zvyšování regulatorních kapitálových požadavků. Tento přístup je podle ní klíčem k rychlé expanzi. Společnost tak aktuálně zajistitelům postoupila 55,1 % svého pojistného, zatímco před rokem to bylo pouze 23,8 % pojistného.
Během hovoru k výsledkům hospodaření vedení společnosti revidovalo svůj výhled růstu tržeb a ziskovosti pro rok 2021. Pojišťovna očekává, že se růst přímého předepsaného pojistného ve třetím čtvrtletí bude pohybovat ve středních jednociferných číslech, zatímco ve čtvrtém čtvrtletí se očekává pokles růstu. Dříve uváděná čísla snížilo vedení kvůli tomu, že společnost snížila současné marketingové výdaje, což ovlivnilo krátkodobý růst s nadějí na efektivnější dlouhodobý růst.
Finanční ředitel společnosti, Dan Rosenthal, však uvedl, že tento revidovaný výhled nezahrnuje partnerství se společností Carvana, které bylo oznámeno 11. srpna. Díky partnerství s přední platformou pro nákup a prodej ojetých automobilů se Root stal exkluzivním partnerem pro řešení v oblasti pojištění automobilů na platformě společnosti Carvana.
Toto integrované řešení poskytne Rootu exkluzivní přístup k rozsáhlému a rostoucímu kanálu potenciálních zákazníků v důležitém rozhodovacím okamžiku nákupu vozu. To mu umožní uspokojit okamžitou potřebu zákazníků a podpořit udržitelný růst počtu pojistníků.
Root je společnost s potenciálem, ale se spoustou práce před sebou
Root je mladá společnost, která se snaží narušit zavedené pořádky v pojišťovnictví. Společnost věří, že její model pojištění založeného na sběru telematických dat je spravedlivější a v konečném důsledku dlouhodobě ziskovější.
Root však bojuje se ztrátou a jeho poslední čtvrtletí společnost svléklo donaha. Poté, co vykázal meziročně rostoucí ztráty, má před sebou ještě poměrně hodně práce, než by o něm bylo možné uvažovat jako o dlouhodobé investici. Partnerství se společností Carvana je krok správným směrem, ale nákup akcií Root je nyní vysoce rizikovou investicí do společnosti s nejistou budoucností.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.