Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Akcie Root se od svého IPO propadly o více jak 70 % – stojí nyní za pozornost?

Publikováno
Akcie Root se od svého IPO propadly o více jak 70 % – stojí nyní za pozornost?
Zdroj: stackoverflow.com

Root je mladá společnost, která chce způsobit revoluci v pojištění vozidel v USA. Jakým způsobem? Eliminuje používání kreditního skóre při stanovování cen pojistných smluv pomocí dat založených na chování řidičů.

Od vstupu na burzu (více o IPO – první veřejné nabídce akcií) v říjnu 2020 se však pojišťovně nedaří, její akcie klesly o více než 70 %. Poslední čtvrtletí společnosti příliš neprospělo, když se její tržby propadly a čistá ztráta za čtvrtletí byla čtyřikrát vyšší než ve stejném období loňského roku.

Mladá pojišťovna zažívá porodní bolesti, protože rozšiřuje své služby po celých Spojených státech, což je spojeno se značnými náklady. Root má sice růstový potenciál, ale na jeho cestě se nacházejí také překážky, které musí překonat.

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Root Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Root využívá telematiky ke spravedlivému stanovení ceny pojistných smluv

Cílem pojišťovny je odstranit používání kreditního skóre při podepisování pojistných smluv. Věří, že pojištění by mělo být založeno na chování za volantem, a nikoliv na demografických údajích, a toho dosahuje pomocí telematiky. O co se jedná?

Poznámka

Telematické zařízení uvnitř vozu (přímo nainstalované, nebo třeba smartphone) shromažďuje údaje o jízdě, které mohou pojišťovnám pomoci nahlédnout do řidičských návyků. Jednou z prvních pojišťoven, která tuto moderní technologii začala využívat, byla v roce 2011 pojišťovna Progressive.

Root věří, že díky modelu tvorby cen na základě chování dokáže stanovit spravedlivější ceny pojištění. Společnost na rozdíl od minulosti využívá k agregaci těchto dat různých senzorů v mobilním telefonu zákazníka – není třeba instalace telematického zařízení. Tato data následně prochází algoritmy strojového učení, které je používá ke stanovení ceny pojistných smluv.

Společnost se nachází stále teprve na začátku své cesty

Ve svém posledním vykázaném výsledkovém období zaznamenal Root nárůst předepsaného pojistného o 24,5 % na 177 milionů dolarů. V tomto ohledu společnost pokračuje v expanzi. Objem čistého vybraného pojistného se však snížil o 30 % na 81,2 milionu dolarů. V důsledku toho klesly tržby o 26 % na 90 milionů dolarů a společnost vykázala čistou ztrátu 179 milionů dolarů. To představuje nárůst oproti čisté ztrátě 39 milionů dolarů ve stejném čtvrtletí loňského roku.

Největší vliv na společnost Root měla v tomto čtvrtletí změna struktury zajištění. Zajištění si lze představit jako pojištění, které nakupují pojišťovny. Společnosti jako Root využívají zajištění k rozložení rizika, což může omezit jejich maximální ztrátu v případě katastrofy.

Root využívá zajištění k ochraně před nadměrným rizikem a tvrdí, že je klíčem k jejímu kapitálově nenáročnému modelu podnikání. Společnost uvádí, že změna struktury zajištění je součástí jejího vyvíjejícího se přístupu ke struktuře zajištění, který umožňuje růst objemu vybraného pojistného bez zvyšování regulatorních kapitálových požadavků. Tento přístup je podle ní klíčem k rychlé expanzi. Společnost tak aktuálně zajistitelům postoupila 55,1 % svého pojistného, zatímco před rokem to bylo pouze 23,8 % pojistného.

Co lze od Rootu očekávat do budoucna

Během hovoru k výsledkům hospodaření vedení společnosti revidovalo svůj výhled růstu tržeb a ziskovosti pro rok 2021. Pojišťovna očekává, že se růst přímého předepsaného pojistného ve třetím čtvrtletí bude pohybovat ve středních jednociferných číslech, zatímco ve čtvrtém čtvrtletí se očekává pokles růstu. Dříve uváděná čísla snížilo vedení kvůli tomu, že společnost snížila současné marketingové výdaje, což ovlivnilo krátkodobý růst s nadějí na efektivnější dlouhodobý růst.

Finanční ředitel společnosti, Dan Rosenthal, však uvedl, že tento revidovaný výhled nezahrnuje partnerství se společností Carvana, které bylo oznámeno 11. srpna. Díky partnerství s přední platformou pro nákup a prodej ojetých automobilů se Root stal exkluzivním partnerem pro řešení v oblasti pojištění automobilů na platformě společnosti Carvana.

Toto integrované řešení poskytne Rootu exkluzivní přístup k rozsáhlému a rostoucímu kanálu potenciálních zákazníků v důležitém rozhodovacím okamžiku nákupu vozu. To mu umožní uspokojit okamžitou potřebu zákazníků a podpořit udržitelný růst počtu pojistníků.

Root je společnost s potenciálem, ale se spoustou práce před sebou

Root je mladá společnost, která se snaží narušit zavedené pořádky v pojišťovnictví. Společnost věří, že její model pojištění založeného na sběru telematických dat je spravedlivější a v konečném důsledku dlouhodobě ziskovější.

Root však bojuje se ztrátou a jeho poslední čtvrtletí společnost svléklo donaha. Poté, co vykázal meziročně rostoucí ztráty, má před sebou ještě poměrně hodně práce, než by o něm bylo možné uvažovat jako o dlouhodobé investici. Partnerství se společností Carvana je krok správným směrem, ale nákup akcií Root je nyní vysoce rizikovou investicí do společnosti s nejistou budoucností.

Líbil se vám tento článek?
5
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎