V posledních dnech se objevují případy podvodného zneužití našeho jména. Pokud vás někdo kontaktuje jménem Finex.cz s investiční nabídkou, možností výdělku nebo žádostí o osobní údaje, jedná se o podvod. My zákazníky a čtenáře takto nikdy nekontaktujeme. Více informací najdete v našem článku zde.
Regulace kryptoměn je na postupu a Čína chystá další represivní opatření. Plánují kompletní zákaz těžby Bitcoinu a dalších PoW kryptoměn. Jak to bude vypadat v praxi?
V čínském státním zřízení se rozhodně nejedná o první takovýto krok. Kryptoměny jsou pod státním dohledem už od roku 2017. A nejsou jedinou aktivitou, které by se měla regulace dotknout. Celkem se jich na seznamu, který připravila Národní rozvojová a reformní komise, ocitlo víc než 450.
Mělo by se jednat o všechny ty, které nejsou v souladu s platnými předpisy či zákony a dále mohou být považovány za nebezpečné, znečišťující životní prostředí nebo zbytečně plýtvající zdroji. Oficiální důvod přicházejícího zákazu těžby je právě plýtvání energií, což má dopad i na životní prostředí.
NDRC rovněž poukázala na to, že proces těžby kryptoměn nesplňuje podmínky bezpečného provozu. Můžeme se tak jen dohadovat, jestli je právě bezpečnostní otázka tím klíčovým důvodem pro omezení. Čína přitom patří mezi kryptoměnové velmoci díky velmi levné elektrické energii, kterou je schopná vyprodukovat. Čínské společnosti se řadí vůbec mezi největší producenty zařízení určených pro těžbu Bitcoinů a samotné těžařské společnosti v Číně vytěží něco přes 80 % všech bitcoinů.
V praxi by tak zákaz kryptoměn paradoxně vyvolal jejich výraznější decentralizovanost a soustředění těžby do jiných oblastí. Očekává se, že těžaři by se přesouvali například do USA či Kanady, což by mohlo v konečném důsledku vyústit i v nárůst ceny zejména u Bitcoinu. Jeho aktuální hodnota se přitom pohybuje na cca 120 tisících korunách. Nevyhnutelně totiž po zákazu v Číně dojde k navýšení nákladů na těžbu. A to může mít za určitých okolností vliv právě na cenu.
Zatím nebylo určeno konkrétní datum, kdy by výše citované změny měly vejít do praxe. Ani se neuvádí, jakým způsobem vlastně budou změny uvedeny do praxe. V úvahu by připadalo například zvyšování cen energií, hlavního “paliva” pro těžbu.
Pro přidání komentáře se prosím přihlašte ke svému uživatelskému účtu.
GM není podle mě nic jiného než value trap, velký dluh, za mě osobně o hodně víc věřím fsd než cruise, Tesla plánuje na 2025 5 milionů ev zatímco gm jen 1 milion a až se ukáže cca 2025, že ev jsou minimálně stejně drahá s levnějším palivem a spolu s tím, že jsou ekologičtější, tak myslím, že koupě něčeho jiného bude jen špatný napad a navíc jak počet ev poroste, tak i benzín pro koncového zákazníka zdraží. A nakonec Tesla má skupinu fanoušků ve, které se jí rozhodně GM nemůže rovnat.