V březnu 2019 se stal Microsoft 3. veřejně obchodovatelnou americkou společností, která dosáhla na tržní kapitalizaci bilion dolarů. O necelé dva roky později se jeho ocenění blíží dvojnásobné hranici. Proč se společnosti, kterou založil Bill Gates, nadále tak daří?
Stručně řečeno, Microsoft nabízí nezbytné nástroje pro zvyšování podnikové produktivity, získává stále větší podíl na trhu s cloudovými službami a jeho poslední herní konzole Xbox útočí na konkurenty v rámci gamingu, to jsou také katalyzátory, které by měly posouvat akcie Microsoft stále k novým výšinám.
Vzhledem k ohromné velikosti společnosti by bylo pochopitelné, kdyby investoři na Microsoft nahlíželi spíše jako na hodnotovou akcii. Růstoví investoři by však neměli před Microsoftem zavírat oči.
Zde jsou 3 hlavní důvody rozebrány více do hloubky:
1. Microsoft je jeden z hlavních hráčů digitální transformace
Jak se celosvětově stále více firem přesouvá do online prostředí, roste poptávka po softwarové sadě Microsoft 365, která pomáhá jednotlivcům i podnikům pracovat na dálku mnohem efektivněji. Téměř každý z nás zná programy jako Word, PowerPoint nebo Excel. Jsou to ale nové nástroje Microsoftu, Teams a SharePoint, které pomáhají společnostem rozvíjet jejich podnikání.
Teams a SharePoint umožňují zaměstnancům firem snadnější spolupráci bez ohledu na to, kde se fyzicky nacházejí.
Tyto aplikace byly užitečné už před pandemií, právě ta však ještě zdůraznila potřeby efektivních systémů spolupráce na dálku.
Počet uživatelů služby SharePoint vzrostl v roce 2020 o 100 % a platformu tak využívá již 200 milionů aktivních uživatelů každý měsíc. Stejně tak Microsoft Teams hrají důležitou roli v podpoře spolupráce na dálku a průměrně je ke svým online schůzkám využívalo v loňském roce 115 milionů lidí každý den. Tato čísla odrážejí zásadní roli, kterou hraje Microsoft při zajišťování práce na dálku. Závislost jednotlivých podniků na Microsoftu je cenou konkurenční výhodou, která jistě Microsoftu v budoucnu ještě přinese své plody.
Microsoft agresivně investuje do své cloudové služby Azure zejména v oblastech zpracování velkých dat a umělé inteligence a nese to své ovoce.
Služba Azure Cognitive Services je rozšíření cloudové platformy, které umožňuje vývojářům snadno přidávat funkce umělé inteligence do jejich aplikací. Neméně důležité je rozšíření Azure Synapse Analytics pro analýzu velkých dat, což pomáhá klientům rychle extrahovat užitečné poznatky z obrovského množství informací.
V září loňského roku pak Microsoft představil službu Azure Communication Services, která vývojářům poskytuje nástroje pro přidávání hlasové, textové i video komunikace do jejich aplikací. Lídrem v této oblasti je zatím Twilio, umění Microsoftu integrovat tuto službu přímo do Azure je však velkou výhodou.
Díky posledním masivním investicím nabízí cloudová služba od Microsoftu mnohem lepší poměr cena/výkon než konkurence.
Přestože je podíl Azure ve srovnání s Amazon Web Services stále menší, daří se mu růst rychleji. V prosinci dosáhla cloudová služba Microsoftu na 20% tržní podíl ve srovnání se 14 % v prosinci 2017. Amazon od té doby svůj podíl na trhu nenavýšil a zůstává na 30 %. Tento multimiliardový trh je pro největší hráče enormní příležitostí pro další růst. Investoři by měli využít současné situace pro případný nákup akcií Microsoft, než se mu podaří v této oblasti získat ještě větší tržní podíl.
3. Herní průmysl skýtá rovněž velký potenciál
Při oznamování hospodářských výsledků Microsoftu za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2021, které končilo 31. prosince 2020, prozradil generální ředitel společnosti, Satya Nadella, že se Microsoftu daří získávat větší podíl na trhu s herními konzolemi.
Listopadový start prodeje herních konzolí Xbox X a S dokonce označil za nejúspěšnější historii.
To je koneckonců vidět i v tabulce výše, kde můžete na posledním řádku vidět 40% meziroční růst prodejů Xboxů v závěrečném kvartále loňského roku, ve srovnání s 11% poklesem o rok dříve.
Na celém světě je více než 3 miliardy hráčů a trh nadále roste. Poměrně významná role Microsoftu v tomto odvětví by měla významně přispět k celkovému růstu společnosti i v následujících měsících a letech.
Slovo závěrem
Díky silnému výkonu v téměř všech segmentech podnikání byl růst tržeb Microsoftu v posledních letech velmi působivý.
Meziroční růst tržeb společnosti v posledních letech stabilně překonává dvouciferná čísla a ve 4. čtvrtletí loňského roku přesáhla firma poprvé ve své historii hranici tržeb ve výši 40 miliard dolarů za jediný kvartál.
Investoři by se samozřejmě měli zajímat především o pokrok společnosti v oblasti cloud computingu. Ale s tolika silnými produkty a značkou, která je synonymem pro výpočetní dokonalost, má Microsoft hned několik důvodů, proč by měla růst i nadále. Trpěliví dlouhodobí investoři by tak mohli být investicí do Microsoftu velmi zajímavě odměněni.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.