FinexAkcieVzkříšení Amazonu v přímém přenosu: Akcie skokově posílily o 13 %!
Vzkříšení Amazonu v přímém přenosu: Akcie skokově posílily o 13 %!
Amazon, který letos výrazně zaostává za dalšími zvučnými jmény z AI branže, potkalo výrazné oživení. Za vším stály silné čtvrtletní výsledky, které poukázaly na růst platformy AWS!
AkcieAmazonu (AMZN) včera ve čtvrtek 30. října v poobchodní fázi skokově připsaly bezmála 13 %, což investoři podniku jistě přijmou se značným povděkem.
Za vším stojí čerstvě zveřejněné čtvrtletní výsledky, které překonaly očekávání analytiků, stejně jako pozitivní výhled pro následující měsíce.
Investory potěšil zejména růst cloudové platformy Amazon Web Services, která platí za hlavní želízko v ohni Amazonu co se umělé inteligence týče.
Akcionáři, kteří v letošním roce zůstali obrovi z branže e-commerce věrní, se tak na nejbližším openu burzy dočkají náležité odměny.
Amazon totiž od začátku letošního ledna dokázal posílit pouze o 1,23 % a dlouhé měsíce platil za vůbec nejhorší článek slavné Velkolepé sedmičky.
Mnozí odborníci ho ale dlouhodobě přirovnávali k pružině, která je připravena vystřelit. A to se nyní podle všeho konečně děje.
Jak už bylo zmíněno v úvodu, Amazon (AMZN) se v letošním roce dosud v zásadě nepohnul vůbec nikam, byť má za sebou turbulentní cestu.
To se ale nyní podle všeho změní. Pojďme se podívat, jak vypadaly jeho výsledky za třetí letošní čtvrtletí v řeči konkrétních čísel:
Hodnota zisku na akcii (EPS) vynesla 1,95 dolaru, analytici přitom očekávali “pouze” 1,57 dolaru.
Tržby ve třetím kvartále vycházejí na 180,17 miliardy dolarů, i zde byla očekávání nižší – 177,8 miliardy dolarů.
V případě Amazonu se však úspěch měří pomocí dvojice klíčových ukazatelů, a sice růstu Amazon Web Services a příjmů z reklamy.
Tyto růstové motory zaznamenaly následující čísla:
Tržby z Amazon Web Services vynesly 33 miliard dolarů, analytici očekávali
32,42 miliardy dolarů.
Tržby z reklamních aktivit dosáhly 17,7 miliardy dolarů, na Wall Street očekávali 17,34 miliardy dolarů.
Výsledek platformy AWS znamená, že se míra meziročního růstu v této oblasti překlopila přes hranici 20 %. Odhady hovořily “pouze” o 18,1 %.
Cloud přitom dlouho platil za něco, co investorům dělalo vrásky na čele, zejména s ohledem na konkurenci ze strany Microsoftu (MSFT) a Alphabetu (GOOGL).
Nutno však podotknout, že tržby z Google Cloudu ve stejném období vzrostly o 34 %, zatímco u Microsoft Azure se jednalo dokonce o 40 %.
Šéf Amazonu Andy Jassy v každém případě poznamenal, že tržby z Amazon Web Services aktuálně rostou nejrychlejším tempem od roku 2022.
Poptávka údajně zůstává silná, přičemž společnost se v této oblasti momentálně zaměřuje na rozšíření kapacity – za posledních 12 měsíců už přidala více než 3,8 GW.
Černooranžový obr dlouhodobě čelil narativu, že neustále přichází o ty nejlukrativnější zakázky na cloudové služby pro potřeby umělé inteligence.
Podnik ale nedávno otevřel zbrusu nové datové centrum pro umělou inteligenci, které nese název Project Rainier.
Jeho úkolem je pohánět jazykové modely vyvinuté firmou Anthropic, do jejíhož portfolia spadá mimo jiné chatbot Claude.
Amazon rovněž oznámil, že v letošním roce očekává kapitálové výdaje na úrovni 125 miliard dolarů, což je o 7 miliard více, než hovořily odhady.
V příštím roce by toto číslo mělo být ještě vyšší, což s ohledem na zrychlující se závod o dominanci v oblasti umělé inteligence není překvapující.
Vedení se ale soustředí i na snižování nákladů – nedávno třeba oznámilo, že hodlá propustit 14 000 korporátních zaměstnanců, aby zeštíhlilo svůj provoz.
Pro úplnost se sluší zmínit, že Amazon momentálně po celém světě zaměstnává bezmála 1,6 milionu lidí.
Chcete investovat do akcií Amazonu a dalších firem z oblasti umělé inteligence? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.